SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Biografformand: Ålen forsøger at få Ekko til at bløde økonomisk ihjel
Filminstituttet må træde i karakter, mener formand for Danske Biografer.
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Efter Peter Aalbæk Jensens seneste optræden på politiken.dk lørdag d. 20/10, med overskriften ”Ålen: »Jeg stopper ikke før den sprøjte er smadret«, er forvandlingen fra filmbranchens joviale pauseklovn til magtfuldkomment monster nu komplet.
LÆS OGSÅÅlen: »Jeg stopper ikke før den sprøjte er smadret«
Jensen og Zentropa har anlagt en injuriesag mod Filmmagasinet Ekko, dog uden det er lykkes Jensen at påpege én eneste injurierende linje i den artikel, sagen er baseret på.
Det er nu – hævet over enhver tvivl – blevet anskueliggjort, at Jensen alene ønsker at knægte en kritisk journalistik, i en kamp, som angiveligt er udløst af to Zentropa-kritiske artikler om uregelmæssigheder i selskabets økonomi.
LÆS OGSÅKrænket Ålen kræver en kvart million i erstatning
Fra Jensens side handler det nu alene om at påføre magasinet flest mulige advokatudgifter, i en sag ikke engang Jensen seriøst kan tro på han vil vinde, udelukkende for at få Ekko til at bløde økonomisk ihjel.
Der må opfordres til, at enten Kulturministeriet eller Det Danske Filminstitut omgående træder i karakter og via en ekstrabevilling holder Filmmagasinet skadefri over for Jensens forsøg på knægtelse af den frie uafhængige presse.
Zentropa har gennem de seneste 10 år modtaget over kr. 300.000.000,00 i offentlig støtte - det er dette støttebeløb, som har muliggjort anslaget mod Ekko.
LÆS OGSÅKritik af dobbeltrolle: Filmbranchen sidder i filmblads bestyrelse
Det er de offentlige kasser, som har skabt monsteret, det må være samme offentlige kasser, som flår kløerne af det.
Se også
- Nordmænd: »Peter Aalbæk Jensen har lavet årets julehilsen« 21. dec 22.32
- BT efter juleannonce: Aalbæk reagerer med happenings 21. dec 20.55
- Filmmagasin: Tak til Ålen for vores rekordstore julesalg 21. dec 14.32
- Aalbæk: Jeg garanterer, at min penis ikke er fotomanipuleret 20. dec 11.41
- Aalbæk sender nøgen julehilsen efter mediefejde 20. dec 09.30
- Aalbæk sætter dato på sin opsigelse 11. dec 12.20
- Filmmagasin inviterer til snigpremiere på 'Jagten' 10. dec 17.45
- iByen 'Jagten' får dansk premiere - efter 115 snigpremierer 09. jan 20.01
- iByen Biograferne sikrer økonomien i dansk film 27. dec 21.33
- iByen Vinterberg: Den skandinaviske mand er et skvat 14. dec 21.03
Læs hver dag
- 25. maj
- 25. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr