Tegning. Mette Dreyer

Tegning. Mette Dreyer

Debat

Kære imam, køb dig dog en enkeltbillet væk herfra

Det yndige Danmark er slet ikke til dig, for du bruger demokratiet til at udspy din antidemokratiske edder, skriver digteren Kamal Ahmane.

Debat

Du har været bosat i Danmark i mange år, og du besidder et dansk pas. Men du lever på nas og vender ryggen til det land, der beskytter dig, brødføder dig og sikrer dig alle dine rettigheder.

Du er tilhænger af Islamisk Stat og ønsker et kalifat. Du modarbejder integrationen og ønsker at indføre sharia. Du stoltserer i moskeen som en hollywoodstjerne iført mandekjole. Du tror, du er en muslim med pli, du tror, du er hellig, men visdommen kan desværre ikke måles med længden af skægget. Dit skæg gør dig ikke til en bedre muslim.

Din tro gør dig ikke til et bedre menneske, men det gør din opførsel, dine handlinger, ord og de sætninger, der kommer ud af din mund, når du prædiker i moskeen. Du har opfordret til drab på jøder, undervist i stening og piskning og hjernevasket uskyldige og skrøbelige unge, og du gjort dem til jihadister. Du er en farlig imam. De, som ikke er religiøse, betragtes i dine øjne som kuffar – vantro, renegater eller apostater.

Danmark er slet ikke til dig, men du elsker de danske kroner. Dem får du uden at smøge ærmerne op, uden at svede, uden at bidrage med noget positivt til samfundet. Disse penge går ikke ind på din konto eller foreningens konto med Allahs vilje. De går ind takket være det danske velfærdssystem og landets grundlov. Du nyder jo det danske paradis, men du sender grundloven til helvede.

Danmarks værdier er heller ikke til dig. Her er kvinderne frie og selvstændige. Her stener og pisker man dem ikke. Her er flerkoneri ikke tilladt. Her revser man ikke børn, og her elsker man hunde og andre kæledyr. Du håner kvinden, der smiler, og kvinden uden slør, kvinden, der er fri, og kvinden der tør, kvinden, der kører bil, og kvinden, der har en moderne livsstil. Her er kvindens krop hendes egen, ikke familiens, imamens, ghettoens, eller ghettoens mænds og drenges.

Danmark tog imod dig og mig - og mange andre - med åbne arme. Danmark knugede mig kærligt i sin varme

Du siger, at kvinder ikke må arbejde med mænd. Din sharia undertrykker kvinder og blæser på deres rettigheder. Din sharia siger, at kvinden bare skal tildækkes, hendes skønhed skal skjules bag væggene, lyset skal formørkes, mørket skal forgudes, viden skal forbydes, og ignorancen skal helliggøres.

Haram-pakken ajourføres og forlænges hele tiden af hellige ignoranter, som spiller samfundets hyrder. Det drejer sig ikke blot om at drikke øl, rødvin, hvidvin eller spise svin, men også om kroppen, penissen, fissen og låret samt bryster, hænder og håret. Alle ved, at du ikke respekterer den danske grundlov, selv om den sikrer dig alle dine rettigheder herunder retten til at dyrke din religion. Du siger også, at demokrati er haram, og du vil helst værne om din sharialov, som suger alt godt ud af livet.

Alt er haram, selv det at give hånd eller et kram. Du står i mørkets tunge lænker midt i din hadefulde vrå, hvor livets glade stråler sænker sig, og teokratiske tanker genopstår. Dine bønner er skæmmet af had, hævn og blod. Din tankegang er rådden og har rodfæste i mørket. Du tror på det, andre ikke tror på, skikke, der er over tusinde år gamle. Du vil vise os, hvordan tingene burde gå og gøre det til vores levevilkår.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Annonce

Du siger, at arabisk er Paradisets sprog, og muslimer er paradisets folk. Du beskriver dit paradis med floder af vin og et væld af smukke jomfruer. I Danmark kan man tro på det, man vil. Den gud, andre vil tro på, er ikke nødvendigvis den, der har permanent opholdstilladelse i Saudi Arabien. Luk dig op, bekæmp din intolerance, og nyd livet. Læs andre bøger end din eneste livstilsreference-bog. Læs Benny Andersens digte og rejs gennem H.C. Andersens eventyr. Lyt til sange, og dans til musik.

Danmark tog imod dig og mig – og mange andre – med åbne arme. Danmark knugede mig kærligt i sin varme. Jeg er stolt og veltilpas, og jeg tog imod mit danske pas med kyshånd. Jeg elsker og vil altid elske Danmark, indtil jeg opgiver min ånd. Mange mennesker, som blev jaget og tvunget til eksil, genfinder deres forsvundne smil. Og når de kommer hertil, er de i trygge hænder, væk fra ytringsfrihedens fjender. De er i Danmarks skønne mildere egn, væk fra fængsler, mursten og hegn. Danmark er et land, hvor lyset er tændt for mange mennesker, der blev hvirvlet rundt i deres livs labyrint. Af humanismen fik vi en skude, vi nyder Danmarks øer, som er så prude.

Det yndige Danmark er slet ikke til dig og pudsigt nok, at du bruger demokratiet og ytringsfrihed til at udspy din antidemokratiske edder og fremme en mørk ideologi, som ikke hører hjemme i et moderne sekulariseret samfund.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce