Debatindlæg afSøren Ulrik Thomsen

Digter og forfatter

At jyder og københavnere skulle være så vidt forskellige, er en fantasi, der ikke har meget med virkeligheden at gøre.

Søren Ulrik Thomsen: Til Inger Støjberg fra en livsvarigt omrejsende københavner

Lyt til artiklen

I sin kamp for folk ’som vi er flest’, og som man må forstå mest bor i Jylland, har Inger Støjberg særligt set sig gal på københavnske kunstnere, der modtager Statens Kunstfonds livsvarige ydelse, og dem er jeg en af.

Stolt og glad blev jeg nemlig i 1995, da et brev fra den daværende kulturminister, Jytte Hilden, meddelte, at jeg modtog denne hæder, og nu, hvor Støjberg anklager kunstnere, der modtager penge fra Statens Kunstfond, for i en eller anden ubestemt forstand at tage noget fra borgerne på landet og i provinsbyerne, vil jeg gerne forklare, hvorfor jeg faktisk mener, at jeg gennem årene har betalt tilbage til det samfund, som har givet mig denne anerkendelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her