SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Jeg er dybt frusteret,føler mig røvet ved højlys dag og snydt af den organisation der skulle hjælpe mig.
Sagen starter da min bror og jeg fraflytter et lejemål i Århus,efter at have boet der ét års tid,vi har brugt de sidste 14 dage på gennemgående malerarbejde samt hovedrengøring,så alt var i den fineste orden til flyttesyn.Dagen for synet oprinder og vores udlejer udebliver,et opkald efter 2 timers venten afslører at han er på Gran Canaria,skønt vi havde en klar aftale.
Dagene går og han bliver mere og mere umulig at få fat i,han sender sågår sms'er der bare består af punktumer "......" så at han vil snyde os for vores 24.000 begynder så småt at stå klart..det her er penge vi selv har lånt i banken da vi begge er studerende.
Nå men heldigvis findes der organisationer som Lejernes LO,der kan hjælpe småfolk som os mod fuskere og deslige,så efter en uges tid tager vi kontakt og bliver forklaret at den "ligger lige til højrebenet"vi skal bare melde os ind,betale kontingent etc. de ville sågar køre en sideløbende sag om for høj husleje mod et mindre beløb.
Vi får selvfølgelig forklaret at det kan komme til at tage noget tid,men at vi er havnet det rette sted.
Min bror flyttede ind hos en kammerat,mens jeg selv endte med at være boligløs i 8 måneder indtil den sociale boligtildeling forbarmede sig over mig og fandt en lejlighed til mig og ikke mindst stillede garanti for endnu et banklån til det nye indskud..kunne selvfølgelig ikke låne flere penge i min egen bank med min sølle indtægt,samtidig med at jeg havde 12.000 ude at sejle.
Vi havde jævnlig kontakt til LLO-Århus for at høre hvordan sagen skred frem og blev gang på gang fortalt at vi var på venteliste og at det snart var vores tur..2 år gik og en dag under én af vores samtaler,fik vi fortalt at de ville sende sagen til huslejenævnet men at sagen nu var forældet.."say what?"
Vi tog herefter kontakt til en uafhængig advokat,der forklarede os at LLO-Århus havde ry for at sylte sager,men ikke var blege for at opkræve gebyrer,kontingenter etc. og at vores bedste chance var at føre sag imod LLO-Århus.
Når vi kontakter LLO-Århus nu,har de vendt os ryggen og siger vi skal bevise vi har haft jævnlig kontakt og vil tegne et billede af at det er vores egen skyld.
Mig personligt har det kostet,8 måneders hjemløshed,mit uddannelsesforløb,flere tusinde kroner i bankrenter samt penge til LLO-Århus..men ikke mindst min tro på retsstaten Danmark.
Føler mig røvet af min udlejer og stukket i ryggen af LLO-Århus og i bitterhedens favntag kan man næsten kun tænke i komplotter og råddenskab.Vi skulle jo bare have de penge tilbage vi havde lagt som sikkerhed,for at vi ikke ville snyde ham.
Ved vitterligt ikke hvad vi skal gøre herfra..Og hvordan skal jeg bilde mig selv ind at jeg skal op på hesten igen?
Læs hver dag
- 19. jun
- 19. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr