Annonce
Annonce
Annonce
Debat 1. maj. 2012 KL. 10.08

Hvem tør tage ansvar for de unge ?

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Sandra Larsen
Glostrup

Hej

Jeg sidder her som ung pige på 20år. Jeg har set at politikerne snakker meget om kontanthjælp og om at unge skal komme igang med uddannelse.
Jeg sidder og har en læreplads, der rigtig gerne vil have mig i lære men de
har desværre ikke råd til mig. Man få 57tusind for at tage en elev i lære, når det en "kort" uddannelse på ca.1år.

Jeg mangler 1år af min uddannelse som ernæringshjælper, og har kontaktet mit jobcenter omkring, om det ikke kunne være en mulighed at give løntilskud.
Dette nægter kommunen at gøre fordi de ikke ser det som et arbejde,
selvom det i gåseøjne er det, for efter 1år i lære ville jeg jo være uddannet
og have bedre fremtidsmuligheder, og slippe for at sidde i den kedelige kontanthjælp når jeg så gerne bare vil have min uddannelse. Efter dette år vil det desuden også være A-kassen der skal træde til hvis jeg bliver ledig som udlært.

Jeg prøvede sammen med en bisidder til møde med jobcenteret at forklare dem situationen, men fik besked på at jeg kunne flytte til Jylland hvis jeg virkeligbrændte for at få min uddannelse.

Dette trods at jeg prøvede at forklare at jeg bor sammen med min forlovet og ikke kan se hvorfor man skal flytte til jylland med alle de udgifter det vil give at skulle flytte.
Jeg synes jeg har bidraget meget til at få mig selv væk fra kontanthjælp, da jeghar søgt op til 1 times kørsel væk i bil, og lige netop fandt læreplads der ligger 45min fra mit bosted men er jo villig til den tur, da det et super dejligt sted og da det vil give mig min uddannnelse.

Jeg har haft kontaktet Mette Frederiksen pr. mail og facebook men der har ingen reaktion været og det på facebook blev slettet efter 1døgn uden at være besvaret. Jeg har også haft kontaktet Johanne Schmidt-Nielsen men igen uden reaktion, hvilket er meget frustrerende da der bliver ved med at blive sagt at vi unge og andre på kontanthjælp skal komme igang, men nu vil ingen tage ansvar for at det i dennesituation er kommunen der skyld i at jeg ikke kan komme videre end kontanthjælp.

Hvad er jeres mening om dette ? Kan det virkelig passe at ingen vil tage ansvar og kommunen bare skal "ødelaægge" min fremtid, så jeg sidde for snart 10måned i træk på kontanthjælp.

Mange hilsner
Sandra Larsen

Annoncer