SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Nej til den nye fleksjobreform - ja til bevarelse af den nuværende reform
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Arbejdsmarkedsordføreren Nadeem Faroq og psykiatriordføreren Liv Holm Andersen begge Radikale Venstre, svarer tilbage på Karina Jørgensens læserbrev fra politiken.dk 9/5, hvor Karina Jørgensen skriver, at hun melder sig ud af Radikale Venstre på grund af regeringens udspil på førtidspensions- og fleksjobreform.
Nadeem og Liv skriver i deres modsvar i Politiken 11/5, at det er nødvendigt med de to ovennævnte reformer, fordi de ønsker, at flere danskere ind på det ordinære arbejdsmarked, samt at mennesker med meget lille arbejdsevne desværre har oplevet, at de har svært ved at bruge ordningen.
Til det første med hensyn til at de to radikale medlemmer ønsker at få flere ind på det ordinære arbejdsmarked, vil jeg gerne spørge, hvordan alverden er fleksjobberne lige pludselig blevet raske mennesker, som kan få ordinære arbejde? Der tager de to radikale medlemmer fejl. Den nye fleksjobreform tilbyder de nye fleksjobbere mulighed for at komme ind arbejdsmarked ned til to timer ugentligt med skånehensyn. Så derved gør den nye fleksjobreform ikke fleksjobberne til raske mennesker og giver dem ordinære arbejde. I stedet for bliver de presset til at tage fleksjob ned til to timer ugentligt, hvilket vil give store konsekvenser; så som at vil der ske en stigning af mobning af fleksjobberne, og desuden vil arbejdsgiverne udnytte fleksjobberne som billig arbejdskraft uden at tage de skånehensyn, som der er brug for.
For det andet, så skriver de to radikaler medlemmer, at mennesker med meget lille arbejdsevne har oplevet, at de har svært ved at bruge den nuværende fleksjobordning, som hedder minimum 12 fleksjobtimer ugentligt, ellers kan det hedde førtidspension. Til det vil jeg bare sige, at de to glemmer i deres læserbrev at skrive, at der er over 17.000, som er visiteret til fleksjob, men endnu ikke har fået det. I parentes kan jeg fortælle, at tallet er steget med 5.000, bare på fem år. Så hvad med at finde de 17.000 fleksjob før, at de to fortæller, at den nuværende fleksjobordning er dårlig? Den er for mig udmærket, men der er for få fleksjobtilbud til fleksjobberne. Det skal løses med kampagne og oplysning til virksomheder, at der findes fleksjobbere, og hvilke ressourcer fleksjobberne har i forhold til at arbejde.
Så nej til den nye fleksjobreform og ja til bevarelse af nuværende fleksjobreform.
Med venlig hilsen
Jesper van der Schaft, tidligere fleksjobber
Læs hver dag
- 22. maj
- 22. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr