SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
I denne tid ,hvor finans kriser,nedskæringer, uafsluttede krige, misbrug af dine penge, mistillid til dem der passer vores børn, og generel skepsis overfor vore politisk valgtes evner til at løse vores, og ja hele klodens problemer.
Er det så tid til, at se indad og måske tage noget af ansvaret på os selv, og overveje hvad vi selv kan bidrage med, store som små, tykke som tynde dumme som kloge, poeter som rimsnedkere?
Kunne Vi nå hinanden bedre i debatten, over hækken, på blå og rød front, når vi mødes i Netto eller Irma,eller i medierne, hvis vi slap folkeviddet løs, og lidt oftere hengav os til de små amatøragtige sysler, der får smilet og hjertevarmen frem igen?
Jeg vil ihvertfald give mit ringe bidrag til debatten, og hermed debutere som lejlighedsdigter, på ligefod med forgængere udi denne svære diciplin, og forsøge at matche de evige politiske modstandere, som feks. partiet Venstres blå stridsmand Bertel Harder.
Derfor denne hyldest til Socialdemokratiet i anledning af partiets store interne politiske debat om vejen frem til år "2032"
Digt om Socialdemokratiets fornyelse:
Nu er det på tide, at vi erkender
,at Vi er lige, men ikke èns.
At alle fælles,
de byrder løfter.
der er for tunge,
når kun, man er èn.
Nu må vi sande,
,at fællesskabet
er til for alle
høj som lav
For her hos Os
er plads til alle,
både dig og mig,
samt hver og èn.
Og er du utryg
bange eller
alene, så kom
kun ind ,og sæt dig ned
for her er knus og hjertevarme
åbne arme, og åbne sind.
Hvis Du nu står dèr udenfor
,og hører stygge ulve tude
så kom dog ind og varm dig lidt
ved fælleskabets brændeknude.
For her hos Os er plads til alle
fra både hav ,land og by
Hør nu i kor, vore røster kalde
på dig
på fælleskabet
på alt det ny.
Læs hver dag
- 20. jun
- 20. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr