Fuld digital adgang for 149 kr./md. i op til 6 måneder.
Arkivtegning: Philip Ytournel

Danskerne har gennem kulturel appropriation tilegnet sig de engelske ord ’fuck’ og ’sorry’, så hvorfor skulle I ikke også kunne annamme vores beskedne tilbøjelighed til at sige tak?

Måske I danskere burde tilegne jer vores beskedne tilbøjelighed til at sige tak?

Arkivtegning: Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Har du nogensinde mødt nogen, der ikke mente, at de havde humoristisk sans?*) Mit gæt er, at stort set alle inderst inde føler, at de hører til i den sjovere halvdel af befolkningen, ligesom de fleste nok vil mene, at de har relativt stor empati for andre mennesker.

Jeg har heller aldrig mødt nogen med kørekort, som ville indrømme, at de var dårlige til at køre bil. Enkelte vil måske erkende, at parallelparkering ikke er deres stærkeste side, men jeg har aldrig hørt nogen sige: »Ved du hvad? Jeg kører i min bil stort set hver dag, men jeg aner ikke, hvad jeg foretager mig«. Ikke engang belgiere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her