Udklædte deltagere i Up Helly Aa-marchen går med fakler gennem Lerwich og slutter festen med at  sætte ild til en kopi af et vikingeskib. Ildfestivalen på Shetlandsøerne er en hyldest til vikingernes indflydelse på øgruppen.  Foto: Andy Buchanan/Ritzau Scanpix

Der findes et sted med høj tillid og store frihedsgrader kombineret med humor og gæstfrihed, skriver Michael Booth i denne klumme.

Tænk, hvis et enkelt sted kombinerede det bedste fra Storbritannien med det bedste fra Danmark ...

Udklædte deltagere i Up Helly Aa-marchen går med fakler gennem Lerwich og slutter festen med at sætte ild til en kopi af et vikingeskib. Ildfestivalen på Shetlandsøerne er en hyldest til vikingernes indflydelse på øgruppen. Foto: Andy Buchanan/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Det kommer næppe som nogen stor overraskelse, at mine to favoritlande her på kloden er det, jeg er født i (Storbritannien), og det, jeg har valgt at bo i (Danmark).

Det fremragende ved Danmark er blandt andet den relative lighed, de høje grader af tillid, den sociale sammenhængskraft, der skabes af frivilligt arbejde og deltagelse i klubber og foreninger, og den tryghed og frihed, de fleste af os føler – alt det, som ifølge eksperter bidrager til det rekordhøje niveau af glæde og tilfredshed blandt danskerne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her