Annonce
Annonce
Annonce
Debat 31. aug. 2012 KL. 11.20

Er der så stor forskel på Venstre i Danmark og Republikanerne i USA?

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Thor Arentoft
pensionist Skagen

Når jeg ser de nye tal for vælgersympatier, hvor Venstre igen er gået lidt fremad, og tænker på, hvordan det næsten indtil vished, er blevet klargjort at VK- som ansvarlig regering, var dybt indvolverede i Helles skattesag.

Hvorfor vil så mange vælgere, alligevel støtte partiet Venstre, og hvorfor flygtede vælgerne direkt fra Sociademokratiet, når BT afslørede at Helles mand ikke betaler skat i Danmark.

At Venstre og Sociademokratiet (af vælgerne) bedømmes efter forskellige målestokker er helt klart, men hvori består forskellen?

Er det fordi Helle er kvinde, og Danske vælgere ikke er modne til at lade sig regere af en kvindelig Statsminister?

Er Danmark til store dele kvar i en cowboyder-mentalitet a`la Republikanere i USA, ( tænk på Foghs store påvirkning af DK) hvor en kvindelig presidentkandidat har lange udsikter?

Det er lidt beklemmende at tænke på, at hvis Socialdemokratiet, for at få sin retmæssig andel af stemmerne ved et valg, er nød til at bytte til en mandlig partiledere.

Obsevere at jeg er medlem af Liberal Alliance, og var borte fra Danmark 1974-2006. Jeg forstår bare helt enkelt ikke dette paradox, for mig virker det som om Danmark har bevæget sig baglæns m.h.t. frisind og åbenhed de sidste mange år, og det finder jeg beklageligt.

Annoncer