SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Jeg kommer fra Aarhus og har lige været i København. Omkring Christiania sad folk åbenlyst og røg joints. Det er åbenlyst, at markedet for hash er kæmpestort. Jeg købte selv en smule, og tog det sene tog tilbage til Aarhus, hvor festugen var i fuld sving. Folk væltede rundt, smed affald og sparkede til skilte. Jeg var i byen under en time, som en af de mest ædruelige. Jeg tager i løbet af aftenen et sug af min joint. Politiet kører i det samme forbi, og jeg får en bøde på 3000 kr.
Jeg er aldrig før blevet stoppet af politiet. Jeg er klar over ulovligheden i min handling, men jeg synes, at der for tiden er indledt en klapjagt på hashrygere. Jeg gjorde ingen fortræd i min handling. Er det ikke mit eget valg, om jeg vil tage konsekvenserne, der i øvrigt ikke er særlig veldokumenterede, af at ryge en joint? Ser man på alkohol er det årsag til mange slagsmål og dødsfald, hvorimod hash stort set ikke har forårsaget nogle ubehageligheder. Det gør dig sløv, og døsig, og for nogle kan det gå ud over skolen. Men det er vel også det samme for alkohol.
Kampen mod hash er en ideologisk kamp, der ikke har fat i virkeligheden. Man vil tage en stor del af rockermiljøets indtjening fra dem, hvis man lovliggjorde det. Markedet er alligevel i dag så stort, at det er tåbeligt at tro, man kan styre det. I stedet kunne man tjene penge på det, og samtidig ville der være garanti for kvaliteten.
I stedet leder man i dag en ideologisk klapjagt på de små hashrygere, der ikke gør nogen fortræd. En bøde på 3000 er i mine øjne helt ude i hampen. Bødetaksten er den samme, som hvis du i personbil kører 85-89 km/t i byen. Jeg spørger mig selv om politiet ikke burde bruge tid på at fange dem i stedet, da de jo er langt mere til fare for dem selv og andre.
Læs hver dag
- 22. maj
- 22. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr