Annonce
Annonce
Annonce
Debat 15. sep. 2012 KL. 05.26

Hvorfor er Venstre, der er Danmarks svar på Republikanerne i USA, i skrivende stund så populære i vores land ?

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Peter Bach
København S

Ja, jeg må starte med at indrømme, at jeg ikke selv kender svaret.

Kan det skyldes, at de kæmper for øget ulighed indenfor sundhedsvæsenet, så folk uden sundhedsforsikringer ikke kan få en fair behandling, men istedet for har en langt større chance for at dø, hvis de er blevet ramt af en alvorlig sygdom, alderdomssygdomme, psykisk sygdom, eller en ulykke ?

Eller er det kampen mod de fattige i samfundet, der tiltaler befolkningen ?

Kampen for "frihed"(Venstres mærkelige mantra) mod alle dem der tænker anderledes kunne vel også være en grund, den udmønter så i, at man går i krig alle mulige steder rundt om i verden, i "demokratiet", og "frihedens" navn, Fogh sad helt oppe i røven på Bush igennem det meste af hans statsministerperiode, og det satte man åbentbart pris på her i landet.

Republikanernes foragt overfor miljøtiltag, deler Venstre også, et langt stykke henad vejen, mon det er det der tiltaler den almindelige dansker ?

VUs formand er taget til USA for, at støtte Romney i præsidentvalgkampen, det er vel også populært hos en del af vælgerne ?

Eller er det de lave lønninger som Republikanerne kæmper for, så erhvervslivet har gode betingelser, der tiltaler danskerne ?

Jeg har som sagt ikke svaret, men det er der måske andre der har ?

Annoncer