SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Som flittige læsere af denne blog vil vide, har jeg kæmpet længe imod lange dyretransporter i EU. Forleden afleverede jeg mere end 1 mio. underskrifter, der bakker sagen op.
På tværs af EU's lande har mere end 100 dyreværnsorganisationer hjulpet med at samle de mange støtter. Det er jeg taknemmelig for.
Nu skulle vi så se om EU-kommissionen ville tage vores sag alvorligt. Det gjorde den heldigvis.
Den ansvarlige kommissær lovede foran rullende kameraer, at han vil fremsætte et lovforslag, der dækker transporttider for dyr.
Se indslag om sagen på BBC her (ca. 18 min inde i udsendelsen).
Så langt så godt. Det har været en lang, hård kamp at nå hertil. Men vi har ikke vundet endnu. Når forslaget ligger der, skal det forhandles både i EU-parlamentet og blandt EU's ministre. Men jeg er optimist.
Udover at det er godt for dyrene, viser sagen her, at EU-kommissionen faktisk tager EU's borgere alvorligt.
Det er positivt, for i fremtiden vil det med EU's nye "Borgerinitiativ" være muligt for borgere på tværs af grænser at samle underskrifter om forskellige politiske emner og dermed bringe dem på EU's dagsorden.
Det er en demokratisk landvinding.
Flere indlæg af Dan Jørgensen
- Hyldest til en kæmpe 24. maj 09.38
- DI svigter de grønne virksomheder 22. maj 14.55
- Thulesen Dahl går mere op i avisforsider end mennesker 21. maj 11.47
- En skør, skør verden 20. maj 16.27
- Cameron er på kamikaze-kurs 14. maj 10.07
Læs hver dag
- 24. maj
- 24. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr