Bør regeringen droppe betalingsringen?
Socialdemokrater er klar til at lægge ringen i graven. Hvad mener du?
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Afstemning
Er det rigtigt at droppe betalingsringen?
-
Ja
-
Nej
-
Ved ikke
Afstemning
Bør regeringen droppe betalingsringen?
-
Ja
-
Nej
-
Ved ikke
Socialdemokraternes top er parat til helt at droppe betalingsringen og finde pengene til billigere bus- og togtrafik på anden vis.
Det erfarer Politiken fra flere kilder i og omkring regeringen.
LÆS ARTIKEL S er klar til at opgive betalingsringen
Mener du, at regeringen nu helt bør droppe betalingsringen?
Aldrig i livet!
Det blå spin på denne sag er nærmest formfuldendt, men nej, selvfølgelig skal den ikke opgives. Helle, du vil vel ikke huskes som Statsministeren som kun sad 1 periode og INTET fik gennemført! Gør det nu. Vær en mand og sæt den ring op. Du har efterhånden intet at tabe mere.
Svar: Aldrig i livet!
Aldrig i livet!
Selvfølgelig skal den ikke opgives, det er en god ide. Kom nu på banen med noget af det I gik til valg på så I kan komme til at fylde lige så meget i pressen som venstres hanekyllinger der får masser af plads til at skræppe op, kritisere og for øvrigt ikke kommer med noget konstruktivt, hør f.eks. på hr. M.Gertsen, som for åbent kamera har både benægtet fakts og været totalt mundlam. begriber ikke at nogen kan tage sådanne typer alvorligt?
Ja til betalingsring!
Nej, selvfølgelig skal regeringen ikke droppe betalingsringen! Regeringen bør (for en gangs skyld) vise mandsmod og holde fast i det, der rent faktisk er en god idé, i det ringen vil reducere biltyranniet i vores ellers så skønne hovedstad. Det skal da ikke være en flok koleriske omegnsborgmestre og andre sortseere, der omtaler ringen som det onde selv, der skal bestemme, om vi københavnere i fremtiden skal nyde godt at mindre trængsel og bedre miljø! HOLD NU FAST I DEN RING !!
Biltyrrani???
Helt ærligt - hvis der er nogen, der tyranniserer Københavns gader og stræder, så er det da cyklisterne - så sent som i morges var der en ladcykel, der kørte ind i min hundehvalp - PÅ FORTOVET!!!!
Svar: Biltyrrani???
Yeps. Det er også cyklisterne, der kører folk ihjel i højresvingsulykker og fodgængerovergange, når de overser folk; producerer subsonisk støj og smog, der slår folk ihjel og forpester vores dagligdag; der får trafikken til at gå i stå mange gange daglig; som gør 3/4 af gaderne ubrugelige for andet end store tunge køretøjer.
Idioti
@Ulf Westmark:
At der findes idiotiske cyklister (min egen erfaring er, at cyklister bosat inden for Ring 2, er værre end os andre. Derfor hader jeg at cykle inden for Ring 2!), er ikke en undskyldning for biltyranni.
Drop nu den ring
Det giver ingen mening at man med betalingsringen straffer folk der kører i bil til og fra arbejde for at få hverdagen til at hænge sammen. Det er bl.a. børnefamilier og folk der bor steder hvor offentlig transport er en joke. Det er så nemt som ung at sidde med sin cafe latte og mene at alle børnefamilier og håndværkere etc. bare kan tage det offentlige.
Alle gode argumenter for ringen er efterhånden forsvundet, nu handler det kun om trængsel i byen, som ringen heller ikke kan klare. Forureningen bliver stort set den samme, da forureningen fra privatbilismen er begrænset.
Man havde også lovet 40% billigere og bedre transport, tilgengæld for indførelsen af en ring. Men der bliver stort set ingen indtjening på ringen, og det skal nok, med Danmarks sans for it-projekter, ende som en stor IT skandale ligesom rejsekortet.
Invester dog hellere pengene i flere og bedre busser og tog - og gratis parkeringspladser til bilisterne ved stationerne.
Svar: Drop nu den ring
"Straffer folk"? Bilisterne er i forvejen et overpriviligeret folkefærd, der ikke på nogen måde betaler de reelle omkostninger ved bilismen.
Øh ja, straffer bilister og hårdt arbejdende danskere, som tilfældigvis er afhængige af en bil.
Bilafgifterne i danmark er i forvejen på 360%, foruden de høje afgifter på brændstof og reservedele!
Danske bilister er malkekøer for statskassen og betaler hvert år 40 mia kr og får ca. 10-15 mia. kr. retur til veje osv. Ingen andre steder i verden betaler man tilnærmelsesvis så meget for at have bil som i Danmark (FDM). Man kunne gøre hele bilflæden i dk CO2 neutral, hvis blot man brugte et par procent af beløbet til plantning af træer.
Jeg kan slet ikke se at danske bilister skulle være overpriviligeret, så det handler nok mest om misundelse.
1. Vi kan reducere luftforureningen i København, og læmpe for de allerede alarmerende høje dødstal som kausalitet af en høj PAH koncentration i atmosfæren.
2. Vi kan bruge overskuddet til at finansierer en billigere og bedre offentlig transport.
Jeg kan ikke se hvor problemet er? Nååår jo, den evige idé om at den klynkende, storforurenende privat-bilist er dæmoniseret af unge, virkelighedsfjerne, latte-slubrende studerende og krea-kulturelle vesterbrofamilier. Det er så trættende, at lægge øre til den evige klagesang, vis konsekvens i højere grad synes at være en katalysator for en endnu mere polemisk debat, i stedet for en mulighed for at søge indsigt.
Sandheden er at billister er egoistiske småforkælede dovenkale, som er blevet afhængige af sædevarme og kopholdere. Og når der endelig kommer et forslag vis mål er miljø- og livsforbedrende for beboer i København, både for studerende såvel børnefamilier, så stejler bil-ejerne.
Lad os nu bare få den ring!
Trængselsring bør gennemføres
Jeg arbejder bor i Københavns området og cykler hver dag. Primært fordi det er langt det hurtigste. Jeg oplever stort set hverdag, at bilerne holder i kø stort set hele min vej (5,5 km) mellem 8 og 9. Derfor vil det være en klar fordel for alle, hvis antallet af bilerne bliver begrænset i indre by.
Det man kan indvende mod trængselsringen er, at teknologien bag, er gammeldags. Det ville være smartere om man indførte roadpricing i stedet, men så vidt jeg har forstået er denne teknologi ikke helt på plads endnu - men den kunne være det halmstrå SF kan klamre sig til i det tilfælde, at Soc. dem ikke vil gennemføre en trængselsring.
Hvorfor skal folk
betale for at komme på arbejde?
Var det ikke lige så (u)rimeligt at Københavns cyklister hjalp bilisterne med at betale de urimelige udgifter, dette land pålægger dem?
Koordiner vejarbejdet og hold op med at spærre gader og stræder for bilisterne. Det ville nok hjælpe en del.
Svar: Hvorfor skal folk
Mht. pendlerne: Hver cykeltur sparer samfundet for ca. 50 øre. Hver biltur koster samfundet ca. 2,50 kr. Kommunens beregninger.
Velkommen i klubben!
Velkommen i klubben, Niels! Jeg betaler 320 kr. om måneden for at komme på arbejde. Nej, vent, det er 335 kr. nu...
Man har et standpunkt - sagde en klog socialdemokrat.
København ønsker at udvide byen med 100.000 nye indbyggere inden 2025. Hvordan stemmer det med trængselsproblemerne?
Udsætter man problemstillingen for en enkel troværdigheds analyse, finder man ingen brugbare videnskabelige værktøjer at anvende men må ty til læren om cirkulærlogik.
Denne metode bruges ofte af politikere, der ikke kan finde hoved og hale i deres egen argumentation. På samme måde som ingen ved, hvor en cirkel begynder og ender.
Vær klog - skift standpunkt.
Er der et alternativ?
Vil man i stedet beskatte alle p-pladser, beskatte arbejdsgiver betalt parkering til private biler, sætte prisen på beboerlicens op med 1000% og gadetakster med 100% og gradvis reducere p-pladserne i byen med 40% og sætte stop for nyopførelser, ved midre andre nedlægges?
Vil man omlægge 40% af bilbanerne til cykel, bus og Letbane, Inkl. at lukke de værste gennemfartsveje for biler; Åboulevarden/Ågade/HCA Boulevard, Søgaderne, Jagtvej og Torvegade, samt biltrafik i middelalderbyen udenfor 9-14:00, og for evigt forsværge en havnetunnel ?
Hvis man bare ville gøre én af de ovenstående ting, kunne jeg bedre leve med at man ikke lavede en betalingsring
Fat mod
Det er jo efterhånden svært at se, hvad den nye regering vil, hvis de ikke engang kan stå imod pressens og højrefløjens hetz mod betalingsringen. Regeringen har haft det her som en mærkesag, men har hverken vist styrke eller mod på at gennemføre af frygt for vælgernes dom. Det er uhyggeligt svagt, hvis de dropper betalingsringen så hurtigt, og de fremstiller sig selv som uhyggeligt opportunistiske når det gælder om, hvordan Danmark skal ledes. Man kan undre sig om regeringen vil de rigtige løsninger når det gælder miljøet, som man f. eks også så da venstre ikke ville være med i energiforliget, og regeringen derfor slækkede på deres ellers høje ambitioner. Gad vide om Danmark i længden har råd til at føre denne stenalderlogik i fremtiden, hvor man negligere miljø/klima- og energi spørgsmålet til anden prioritet og frygter vælgernes mindste bevægelser.
Regeringen bør fatte mod og lede DK igennem stormen, fuldføre deres politik og ikke vælge halve løsninger!
Vælg venligst: trængselsafhjælpning eller skatteobjekt
Tanken er ok, noget må gøres ved trængslen i København. Men der findes mere effektive metoder som ikke kræver kæmpe anlægsinvesteringer som snart er forældede. En overordnet og langsigtet tankegang burde være at starte med at drøfte, hvordan pendling kan begrænses og fordeles på tid. Dernæst bør tænkes i parkeringsanlæg ved S-stationer og motorvejstilkørsler, hurtigbusser fx. i nødsporene på motorvejene, previligerede rettigheder til biler med flere passagerer, tilstrækkelig kapacitet og præcision i togdriften mm. Prisreduktion på offentlig transport vil også mindske bilismen en smule, men desuden modvirke begrænsning i pendling. Når alle disse tiltag er overvejet og gennemført, kan en betalingsring, eller road pricing, som det nok bliver til den tid måske være en ide. Problemet er så at politikerne ud over trængselsafhjælpning tænker på betalingsringen som en cash cow. Men det er altid dumt at blæse med mel i munden, og der er masser af langt enklere metoder til at kræve ekstra skat.
Svar: Vælg venligst: trængselsafhjælpning eller skatteobjekt
Det vil være vanskeligt at begrænse pendling så længe det for mange er mere attraktivt at bo uden for mens arbejdspladserne findes i og omkring storbyen. Men man kunne jo gøre det mere attraktivt for virksomheder at nedsætte sig uden for trængselszonen.
Broderlogen har besluttet.
Christiansborg journalisterne har i deres broderloge, bestemt at S-SF skal være en katastrofe.
Først var det Fair Forandringer, så var det Fair Løsninger og så var det Fair Løsninger 2020. Alt skulle mistænkeliggøres.
Nu da det ikke er lykkedes med, at holde dem ude af regerings-kontorene, så skal den politik de forsøger at fremfører sables ned.
Fattigdoms ydelserne er fjernet, det er da også for galt.
Skattelettelser på arbejde, nej det er for galt, hvis ikke pensionisterne, og alle overførsels-indkomsterne også får skattelettelser.
Og alle forlangte at S-SF skulle stille med konstruktive forslag til løsninger på alt.
Nu er alle Journalister enige om, at Venstre ikke skal deltage med forslag til løsningerne, trods det at Venstre er landets største parti.
De skal bare læne sig tilbage, det går fint med meningsmålingerne, hvorfor så få snavs på hænderne.
Venstre har i 10 år ført en uansvarlig økonomisk politik.
Nu skal der reformeres, med venstre i hængekøjen.
Venlig Hilsen
A Jensen
Svar: Broderlogen har besluttet. / kommentar
Jeg ved ikke, hvad de Chr.borg journalister med BT og NEWS kommentatorerne i front har gang i, de digter løs, de ved så pokkers meget, tror de, de tolker og de fremturer. De er ret ulidelige at både høre og se på efterhånden.
På pressemødet , som statsministeren i min optik styrede stille og roligt, med lidt ironi, og lidt humor uden at miste grebet, sidder de som mobberne i skolegården, men denne gang lykkedes det dem ikke. et nul til HTS.
Ingen spørger om de to lovforslag HTS fremlægger, ej heller til mødet i Paris i går, eller til mødet med Obama på fredag. De hidser en stemning op og en leminge effekt starter, det er faktisk et problem for den 4. statsmagt, at de håndterer deres job så uprofessionelt.
Broderlogen forsøgte sig, men tabte.
Svar: Broderlogen har besluttet.
Ja A.Jensen, den 4. statsmagt er blevet til en V-broderloge, selv DR som er hele Danmarks medie er med i logen.
Svar: Broderlogen har besluttet.
Ja for Fair forandring, Fairløsning osv. var jo så gode og gennemtænkte at regenring valgte at indføre dem med det samme....
Nåår nej, det var lige præsis det modsatte. De hang nemlig ikke sammen, og af den grund var man nød til at lægge dem på hylden.
Man kan sige meget om journalisters tilhørsforhold, men S-SF er selv skyld i det meste af den dårlige omtale de har lige pt.
Det er jo katastrofalt som de har håndteret medier og kommunikation siden de satte sig på magten.
Virker det ikke outdatet?
Betalingsringen virker gammeldags og ufleksibel.
Var det ikke bedre, nemmere og mere fair at installere en forseglet gps-boks i alle biler, og så kan man fleksibelt i forhold til trafik og miljø afgiftsbelægge kørsel på forskellige strækninger i hele landet? Så har man også løst omlægningen af bilafgiften med fokus på forbrug og ikke på det faktum at man ejer en bil.
Teknologien er der jo, og selvfølgelig er der et arbejde med at definere prisen på de forskellige strækninger, men det er vel ikke mere kompliceret end den hastighedsdefinition, der udføres på alle veje i DK.
En ring der ligger et bestemt sted vil ramme alt for tilfældigt og skævt og vil også være dyr at drive.
Pay per Trip!
Svar: Virker det ikke outdatet?
Jeg mener man skal fjerne befordringsfradraget i en radius på 30 - 40 km. fra københavn. det vil løse de værste problemer, og koster intet i investering. Der fratrækkes i dag 13 milliarder på den konto om året. det har ingen fornuft at give tilskud til trængsel på indfaldsvejene. Det vil samtidig være let at administrere.
Drop den farce
Regeringen bør i morgen droppe betalingsringen, og udskyde den til senere i regeringsperioden. Og parkere den i et udvalg, der skal komme med nogle praktiske forslag en gang i fremtiden.
Herved lever betalingsringen stadig, regeringen undgår at tabe ansigt, og fokus kan fjernes fra regeringens uduelige håndtering af ringen. Tanken om betalingsringen er nemlig stadig OK. Når der kan etables en ring i Oslo, London og Stockholm, kan det selvfølgelig også gøres i København. Men S og SF har håndteret den klodset og uden ordentligt forberedelse og med signaler, som har har skabt forvirrring og som stritter i alle retninger. Det har ikke gjort det nemmere,at tåbelige borgmestre og partifæller rundt om København har taget del ii det hylende kor mod betalingsringen. Og som mest handler om, at tækkes de lokale vælgere inden næste kommunalvalg.
Tosset.
Jeg køre ca 50.000 km om året i forbindelse med mit arbejde. Omkring halvdelen i københavn. Der hvor jeg spilder mest tid er i kø, er på motorvejen til og fra arbejde. Så hvis man vil gøre noget for miljøet, så lav en betalingsring om motorvejene. Så kan københavnere der køre til Roskilde, Køge eller Hillerød i mylretiden få lov at betale. Hvis københavnerne vil ha' billiger offenlig transport, så må de da selv punge ud. Det koster rigeligt der hvor jeg bor, men jeg kunne da aldrig drømme om at københavnerne skulle betale for min billet.
Desuden er min egen erfaring vdr. kørsel i København, at det i LANGT de fleste tilfælde er metrobyggeri/ vejarbejde og vedligehold af træer langs vejen der skaber kø. Ellers er det faktisk ikke så slemt. Jeg kommer hurtiger frem herinde end jeg gør på motorvejen når jeg skal hjem.
Jeg arbejder med tungt materiel, og er derfor nødt til at køre i bil. Privat cykler jeg eller tager bussen.
Besked fra hovedlandet
Nu må i sgu tage jer sammen derovre i udkantsdanmark og få den betalingsring vedtaget.
Det er klart for enhver der har ærinde i København i myldretiden, at bilen som person-transportmiddel er fortid her.
Og Helle, -tag dig ikke af nogle få hysteriske omegnsborgmestres skaberi, og den borgerlige taktiske kampagnemaskine.
Bedre kollektiv trafik er en nødvendighed
Samfundsmæssigt må Danmark have langt bedre kollektiv trafik, det vil gavne miljøet, og forbedre trafiktætheden
Et middel kunne være at etablere en grænsering, hvor der betales ved grænsehandel, det er kendt at godt 14 mia. bliver lagt i Tyskland. Provenuet fra betaling, vil kunne gå til forbedret kollektiv trafik, og nedsættelse af momsen på grænsevarerne, så bliver grænsehandlen mindre, til gavn for miljø og beskæftigelse
En dybt undrene borger
Hvad er det egentlig der sker i det politiske danmark. Set fra det midtjyske har vi en debat der involvere hele landet i et udelukkende regionalt anliggende. selvfølgelig medføre det trængsel at leve et sted med så stor befolkningstæthed, men det må da for pokker være et spørgsmål for borgere i og omkring KBH.
Er det ikke et demokratisk problem hvis debaten og muligvis senere folkeafstemning er på landsplan frem for Kommunalt i KBH og omegns kommuner. Er den borger nære grundide i dansk demokrati helt forsvundet i både politikers og borgeres tankegods, for så er det her blot en utroligt trist udvikling mod mindre indflydelse for os alle.
Rådet til de direkte pårørte, kræv jeres ret til selv at tage stilling og sig fra overfor både røde og blå landspolitikeres forsøg på at profilere sig på jeres vegne og forsøg på at trække deres løsninger ned over hovedes på jer.
Til lands politikerne, det ville klæde jer at bruge jeres energi på langt mere alvorlige problemer for landet.
Svar: En dybt undrene borger
Jeg tror, du skal betragte slagsmålet om betalingsringen som en kamp mod en infektion, som, hvis den får godt fat, vil brede sig til alle større byer i landet
Betalingsring
Drop betalingsringen og lad danske ingeniører og it-folk udvikle et gps-roadpricing-system, som også kan sælges til udlandet.
At tænke sig! måske tiden bruges til den rigtige løsning!
Hvorfor har alle medier så travlt med lige netop spørgsmålet om, hvordan trafikken skal reguleres i København, hvis eller når den skal ? Der må være andre og mere væsentlige problemer at tage fat på!
Det tog størstedelen af mit liv, at få Storbæltsbroen! Vi skal forhåbentlig ikke blive ved med dagligt at høre om de hellige bilers trængsel i København, de næste 30 år!
En god ide hvis pressen lige klappede hesten og stak piben ind
Det hyæne kor, som nogle journalister på Chr.borg repræsenterer, bør lige klappe hesten. De tegner og fortæller, digter og laver rygter, når de ikke har andet at komme med. hvorfor går de ikke i flæsket på den blå regering, som de tidligere var så glade for og fortsat ønsker tilbage, eller gør de ??, spørger dog om deres blå alternativ. Men nej.. De kan bare sidde i hængekøjen fortsat. Men det er jo ikke deres skyld at pressen freder dem totalt.
Al presse, al fokus kører på den ny regering, som skal rydde op efter den forrige, på mangt og meget. Ikke en spurgte ind til mødet i Paris i går, de nye love som drejer sig om de unge og dagpenge, vigtige områder,, eller mødet med Obama på fredag., Det er, synes jeg direkte pinligt for journalisterne selv.
En debattør skriver om en broderloge, ja det er et godt ord til det, der foregår i kommentator og bestemte journalistkredse. De er faktisk ikke til at holde ud i deres selvfedme og" klogskab."
Svar: En god ide hvis pressen lige klappede hesten og stak piben ind
Det er svært ar konkurrere med "den fjerde statsmagt", som er så blå som en god dansk sommerhimmel. Desværre har skyerne trukket sig sammen, så statsmagten/blålysenes loge har formået at fordreje hovedet på omegnsborgmestrene. Nu bliver ringen ikke til noget i den oprindelige form, men GPS/roadprising er igen i spild, så vi får om nogle år en usynlig trængselsring. Imens skal KBH`erne dør i skidt og møg, røg og os.
Tænk at kommentariatet= logen = Langballe og co. = den fjerde statsmagt har så stor magt over danskerne. Citat: "Det er fame uhyggeligt du!".
Alt godt
BE.
Svar: En god ide hvis pressen lige klappede hesten og stak piben ind
Kunne ikke være mere enig!
Klap lige hesten journalister.
Det hyæne kor, som nogle journalister på Chr.borg repræsenterer, bør lige klappe hesten. De tegner og fortæller, digter og laver rygter, når de ikke har andet at komme med. hvorfor går de ikke i flæsket på den blå regering, som de tidligere var så glade for og fortsat ønsker tilbage, eller gør de ??, spørger dog om deres blå alternativ. Men nej.. De kan bare sidde i hængekøjen fortsat. Men det er jo ikke deres skyld at pressen freder dem totalt.
Al presse, al fokus kører på den ny regering, som skal rydde op efter den forrige, på mangt og meget. Ikke en spurgte ind til mødet i Paris i går, de nye love som drejer sig om de unge og dagpenge, vigtige områder,, eller mødet med Obama på fredag., Det er, synes jeg direkte pinligt for journalisterne selv.
En debattør skriver om en broderloge, ja det er et godt ord til det, der foregår i kommentator og bestemte journalistkredse. De er faktisk ikke til at holde ud i deres selvfedme og" klogskab."
Svar: Klap lige hesten journalister.
Ja Helle Walther, den 4. statsmagt er blevet til en V-broderloge. Tænk at medier og journalister overhovedet ikke på noget tidspunkt har tænkt på at spørge Københavnerne om hvad de mener om trængslen og forurningen i København. Selv på DR som jo er hele Danmarks medie, har man gjort sig den ulejlighed. I Clement Kjersgaards Debatten var der heller ingen represensant fra København men flere af omegnskommunernes borgmestre.
Svar: Klap lige hesten journalister.
Ja, jeg synes bestemt også at det er synd for Helle. Hun gik jo meget modvilligt ind til jobbet som statsminister, og nu bliver hun hele tiden angrebet af de slemme medier.
De (medierne) har slet ikke lyst til at spørge ind til Helles styring af verdenssituationen, næh, de vil hellere pille i danskernes kollektive navle. De må jo have fået noget i øjet.
Jeg synes også det havde været meget bedre hvis de var gået i flæsket på den blå regering, hvor den så måtte befinde sig. Men medierne har jo altid været imod de røde. Det kan vi se utallige eksempler på. Tag f. eks. Ekstrabladet, den store fortaler for de blå. Ikke én politisk, kritisk artikel i årene fra 2001-2011. Det er da uretfærdigt!!
Er der andre løsninger på trængselsproblemet?
Betalingsringen er åbenbart blevet til et altafgørende stridspunkt i medier og dermed også i befolkningen. Hele diskussionen bærer dog ikke just præg af den store logik.
Trafikforskerne er enige om, at der er et trængselsproblem i og omkring København. Kun Venstre kan tilsyneladende ikke se det. Måske de bilkørende Venstre politikere skulle have frataget deres kørekort på grund af nedsat syn.
Spørgsmålet er derfor, hvordan vi løser dette trængselsproblem. Trafikforskerne er også enige om, at kun en væsentlig betaling for at anvende bilen i det daglige kan motivere folk til at flytte til den kollektive trafik uanset, hvor god eller dårlig den er. Hvis løsningen skal være inden for en overskuelig tidshorisont, kan det ikke blive en GPS baseret løsning. Så spørgsmålet er, om der kan drømmes andre løsningen op end en betalingsring, som ikke vil møde samme modstand. Det eneste argument imod en ring, er netop betalingen, og det er præcis det, der skal medvirke til at flytte trafikken.
Svar: Er der andre løsninger på trængselsproblemet?
Jeg mener man skal fjerne befordringsfradraget i en radius på 30 - 40 km. fra københavn. det vil løse de værste problemer, og koster intet i investering. Der fratrækkes i dag 13 milliarder på den konto om året. det har ingen fornuft at give tilskud til trængsel på indfaldsvejene. Det vil samtidig være let at administrere.
usynlig ring
Svar: usynlig ring
John Nielsen, god ide !
Pressen magter desværre ikke sin egen opgave
Jeg synes mest hele sagen om betalingsringen fremstiller en defekt presse - ude af stand til at formidle politik til borgerne. Jeg har personligt mistet det meste af min tillid til danske mediers formidling af politiske (og andre) spørgsmål.
Pressen er generelt så farvet og har på forhånd besluttet at regeringen skal gøres til en fiasko uanset hvad den gør, at det må være tydeligt for enhver. Iøvrigt også det politiske spin fra højrefløjen - det må siges at være dygtigt, men derudover er den absurde mængde af spin og hetz da blevet stillet frem til skue.
Trist at se at det år den vej for Danmark.
Svar: Pressen magter desværre ikke sin egen opgave
Jeg kan da se at pressen har ladet dig få ordet, så vær ikke så fortvivlet, det er ikke alle steder man har den mulighed
Tillykke til middelklassen!
Tillykke til middelklassen! Tillykke til middelklassen, for atter engang at være en lille gruppe af højtråbende, klynkende, narcissistiske egoister, der igen fik lov til enevældigt at diktere den offentlige debat, som om I repræsenterede hele Danmarks befolkning.
Nu må folk i Indre København fortsat dø af jeres bilos. Og os på Vestegnen skal nok ikke forvente foreløbigt at "flytte ud" af Koldkrigs-Berlin, og få et beboelsesområde, der ikke er muret inde af et utal af motorveje, hovedveje etc. (tag et kig på Brøndby Kommune i et landkort, på Google Earth eller andet, og se, hvad jeg mener!)
Uha, 25 kr. for at komme ind til København. Det er da også en helt urimelig pris at skulle betale, når man tjener i omegnen af 500.000 kr. Så er det da langt mere fair, at os, med en årsindkomst på 150.000 kr., skal betale 36 kr. (3 zoner) for at komme ind til byen. Hov, vi skal også hjem igen - 72 kr.!
Svar: Tillykke til middelklassen!
Jeg mener grundlæggende at det skal være næsten gratis at benytte offentlig transport.
Det ville tynde noget ud i bilerne og hvis der samtidigt ikke var noget befordringsfradrag overhovedet ville man have råd til det
@John Nielsen.
En (næsten) gratis offentlig transport, vil være en rigtig god ting! Det vil også fjerne mobilitets-diskriminationen, som prisen på den nuværende, offentlig transport forårsager.
Og ja, befordringsfradraget skal da afskaffes! Jeg fatter ikke, at folk skal have penge fra staten for et arbejde i den anden ende af landet.
I glemmer lige at den offentlige trafik fungerer rigtig dårligt. Der er tit forsinkelser, og det går langsomt, folk må stå og vente og vente. Vi mennesker har brug for transport. Jeg synes det er afgørende at man forsker og investerer i mindre forurenende tranportmindler. Et nyt brændstof, der kan erstatte benzinen. Magnettoge, som de allerede bruger i Asien. På mange måder er Danmark sakket agter ud hvad angå udvikling og ny teknologi. Et transportmiddel i fremtiden burde ikke koste noget, det burde være en selvfølge i vores moderne livsstil.
Jeg tilhører ikke middelklassen, og jeg er imod betalingsringen.
Ikke ubetinget tilhænger
Jeg vil dog også lige understrege, at jeg ikke er ubetinget tilhænger af betalingsringen. Jeg synes, at S og SF har været alt for uigennemtænkt med deres betalingsring, og har holdt alle andre ude, som ikke har været 100 % enig med dem, og har slagtet enhver, saglig debat.
For eksempel synes jeg, at markante forbedringer og prisnedsættelser på verdens dyreste og en af verdens dårligste og irrationelle offentlige transportsystemer, skulle gennemføres, FØR en betalingsring. Der skal letbaner på programmet, DSB skal FATTE, at man IKKE skal køre med 2 togstammer på S-nettet i myldretiden, når man kan køre med 4, og folk dermed faktisk kan være i togene. Og forbedringerne af den offentlige transport skal selvfølgelig være landsdækkende, og ikke kun gælde inden for Ring 2.
Men dét der irriterer mig, er, som jeg nævnte i ovenstående indlæg, det er at medierne konstant har ladet sig diktere af en lille gruppe velbjergede, middelklasse-egoister, der taler som om de repræsenterer hele Danmark.
Svar: Ikke ubetinget tilhænger
Jeg mener grundlæggende at det skal være næsten gratis at benytte offentlig transport.
Det ville tynde noget ud i bilerne og hvis der samtidigt ikke var noget befordringsfradrag overhovedet ville man have råd til det
Betalingsring, ja tak!
Det er skandaløs spild af tid og ressourcer, at flere tusinde pendlere sidder i bilkø hver dag til/fra København. Nok så mange udvidelser af motorvejsnettet vil aldrig kunne afhjælpe trængslen, da den er betinget af indre bys utilstrækkelige vejnet. Selvom det i myldretiden kan tage kan tage 50-100% længere tid at komme frem i bil, end uden for myldretiden, er det stadig hurtigere end med den forarmede kollektive trafik. Den bedste og mest logiske løsning er at udbygge den kollektive trafik og indføre brugerbetaling på vejene med mulighed for betaling med brobizz, dankort og kontanter som over Sund og Bælt.
Lyt ikke til det sædvanlige piberi fra FDM, som absolut ikke taler på vegne af alle bilister. De er medskyldige i den nuværende utålelige trafiksituation.
Svar: Betalingsring, ja tak!
Men ellers
Jeg mener man skal fjerne befordringsfradraget i en radius på 30 - 40 km. fra københavn. det vil løse de værste problemer, og koster intet i investering. Der fratrækkes i dag 13 milliarder på den konto om året. det har ingen fornuft at give tilskud til trængsel på indfaldsvejene. Det vil samtidig være let at administrere
Jeg var i Prag for mange år siden, da kørte man i gratis i sporvogn
Betalingsring - et selvmål af dimensioner!
Naturligvis bør betalingsringen droppes - af 2 indlysende årsager.
Betalingsringen er en politisk belastning for regeringen, som nærmest garanterer, at den ingen chancer har for genvalg om 3 1/2 år. Sagen kan umuligt lægges død inden da, tværtimod vil de negative aspekter ved betalingsringen kunne ses endnu tydeligere til den tid. Skulle ringen blive droppet og SF forlade regeringen, er ulykken til at overse. Men det skulle nu ikke være så svært at finde et rimeligt kompromis bestående af f.eks. en nedsættelse af billetpriserne for den kollektive trafik.
Den væsentligste grund til at droppe projektet er dog projektet i sig selv. En 10% nedsættelse af bilforureningen imponerer ikke (man kunne i stedet stoppe krydstogtfartøjernes udledninger), og projektet er urimeligt over for de mange borgere, som kun vanskeligt kan få hverdagen til at fungere uden at bruge bilen. Og generelt vil folk ikke spare tid, da de i stedet for at sidde i bilen skal bruge endnu længere tid i tog eller bus.
Køb en modeljernbane til Villy
SF har tilsyneladendee svært ved at være et regeringsmodent parti.
SF kan ikke se at sagen på nuværende tidspunkt er en ren tabersag for helheden, og derfor bør SF bør overveje at træde ud af regeringen både for landets skyld, men også for deres egen.
Når man ikke kender sin besøgelsestid så bliver man ''kørt over', se blot hvordan det går de Konservative.
Køb en modeljernbane til Villy, så kan han lave sin egen betalingsring her.
En vedtagelse af betalingsringen vil være eet mangeårigt farvel til alternative regeringskonstellationer frem for blå blok, og det synes jeg ikke vores demokrati fortjener..
Er der politisk vilje til at skabe et bæredygtigt samfund?
Eller er udtrykket ?bæredygtigt samfund? kun mundsvejr og anvendt til festlige lejligheder ? uden vilje til at gennemføre og realisere nødvendige forandringer?
Vejen og processen til et bæredygtigt samfund er lang og besværligt. Processen kan ikke gennemføres uden, at vi i fællesskab skal ændre vores hverdag. Og vi vil alle skulle bidrage, hvis vi vil skabe et bæredygtigt samfund. Det vil ikke være gratis. Vi skal vælge mellem fællesskabet eller kortsigtet egoisme.
Regeringens politiske problemer med betalingsringen skyldes det manglende politiske perspektiv, hvor betalingsringen skal være et skridt på vejen til et bæredygtigt samfund.
Opgiver regeringen betalingsringen har regering politisk tabt en meget vigtig kamp for et bæredygtigt samfund. Egoister vil fremover skyde alle fremtidige forslag ned med, at det vil koste penge for den enkelte.
Nej, motortrafik kørsel i Kbh. skal begrænses
Meget af den trafik der forekommer i København har sit oprindelse uden for byen, her i byen betaler vi (igennem den høje kommune skat)for vedligeholdelse, udvidelse, planlægning, trafik regulerings værktøjer, m.m. af de offentlige veje, og det vi får tilbage er forurening som udover CO2, er også støj og støv (i form af støv partikler som kan mærkes i luftvejene). Den høje trafik også slider meget på Københavns infrastruktur (København er en gammel by, og bl.a. kloak systemet, huse fundamenter, m.m. tager skade af den belastende trafik på gader og veje),
Derudover, den udefra kommende trafik har i forvejen kørsels fradrag, bor i billigere kommuner, og ikke har de samme høje udgifter til husleje, institution, m.m. som vi har i København.
Derfor må der været nødvendig at indføre betalingsringen for at mindske motorkørsel i København, samt at denne afgift skal være med til at betale de ekstra vedligeholdelses udgifter som vi der bor i byen belastes med.
Først den kollektive trafik
Det nytter ikke at lave en betalingsring, når den kollektive trafik ikke fungerer godt. Jeg synes regeringen hellere skulle koncentrere sig om at forbedre den kollektive trafik, og investere i den istedet for. Så kunne det være at flere folk automatisk vil foretrække tog/bus frem for bil. Og så skal billetpriserne selvfølgelig også ned. Danmark har nogle af de højeste billetpriser i Europa.
Vorherre bevares
Hvad er det for nogle skrækslagne, nervøse politikere vi har i Danmark.??
Bange for at miste vælgere, selvom at en betalingsring efterhånden er blevet populær i både Sverige og Holland.
Thorning og trængselsringen!
Når Helle T. vil indføre ringen, er det galt. Når hun vil afskaffe den, er det også galt. Blålysene har ikke ladet hende i ro et eneste øjeblik . Det startede under åbningstalen, hvor Søren P. var direkte provokerende og uopdragen. Så kom løftebruddene i en uskøn forening, som dog forstummede en tid p.g.a. afsløringerne vedr. Lars Løkkes mildest talt rådne politiske kultur på Chr.-borg. Så kom der 99 meningsmålinger de første 100 dage i HTS`regeringstid, hvor de overvejende blå orakler hver dag, spredete deres V-venlige propaganda. Det er f.g.m. svært at kæmpe imod. 73% af alle indlæg i TV, radio og aviser har været negative overfor ringen,så nu er det altså kommet til, at den p.g.a. en vedholdende hetz ikke bliver til noget.
HTS sætter taksterne markant ned på offentlig trafik . Der bliver investeret i de spor og anlæg som 10 år med blå regeringer ikke fik gjort. Der b liver nedsat en kommission, der skal finde på andre løsninger, fx. GPS/roadprising. Altså! En usynlig ring istedet,
Hellere bedre end billigere kollektiv trafik
Det er da ikke så meget prisen på billetterne, der afgør om man tager det offentlige. Det er nærmere tiden, det tager at nå frem. Dernæst pålideligheden.
Håbet om forandring er bristet
Regeringens stop for betalingsring er et stærkt politisk signal om, at denne regering ikke har en politisk vilje og styrke til at skabe forandring på væsentlige økonomiske, sociale og miljømæssige områder ? til gavn for fællesskabet. Mere og mere viser det sig, at regeringen ikke har et egentlig politisk projekt, men åbenbart er tilfreds med at sidde i ministerierne og administrere. Men når der ikke er politisk kant og forskel til blå blok, er der stor risiko for, at Thorning-regeringen ikke bliver genvalgt.
Samtidig er det et endnu lærestykke i den gamle erfaring, at en venstrefløjs-regering ikke har den fornødne politiske styrke til at gennemføre forandringer ? uden omfattende støtte fra en stor bevægelse. Alle os ? i grønne og røde organisationer, som vil forandinger til gavn for fællesskabet, - burde have været offensive i medierne og på gaden med krav om et bæredygtigt samfund. Og ikke overladt den politiske kampplads i medierne til modstanderne af betalingsringen.
Ugens Tilbud "Fokus-fjerner" Nu med Betalingsring.
Om ikke andet så har Betalingsringen da formået, fuldstændigt at fjerne befolkningens bevågenhed fra de Rævestreger HTS, er ved at sætte i værk med Sakozy og Merkel i EU.
Alt imens vi råber og skriger om trafik i Hovedstaden, sidder de nede i Bruxelles og sælger ud af vores økonomiske selvbestemmelse og suverænitet.
Det er rystende så lette Danskerne er, at føre bag lyset.
Forkælede københavneri !!!!
Så bliver det som det plejer, det bliver til et nationalt anliggende, alle de enkel mands biler, der er kører rundt derovre..
Og når forureningen bliver for meget, så skal vi alle i Danmark også til at betale for dette. Selv om det er de folk i KBH, der absolut vil sidde alene i deres biler, eller ikke kunne finde på at tage offentligt transport. Som jo er hoved ansvarlig for dette problem...
Det er sjovt at i provinsen, kan man sagtens lave samkørsels ordninger, men lige så snart det ind til KBH. Så kan det SLET ikke lade sig gøre.. Og igen med den offentlige trafik, i provinsen og i udkants Danmark er der mange, der hver eneste dag bruger mange timer, på transport frem og tilbage. Fordi deres infrastrutur ikke er så god derude.. Men igen de forkælede københavner, vil ikke tage en tur med bussen, toget, s-toget eller metroen.. Fordi det tager for langt tid... Og her er infrastrukturen helt oppe i top...
Stram jer lidt op i over forkælede Københavner..
Svar: Forkælede københavneri !!!!
Det er vel lige præcis ikke københavnerne der er forkælede i denne sag. Det er rigtigt at vi selv har valg at bosætte os i denne del af landet, og at hvis det der betød aller mest var en bedre luftkvalitet, så kunne vi bare flytte ud på landet. Men at insinuere at problemet ligger i at folk fra københavn ikke kan dele biller er ret forkert. Faktisk cykler 35% af københavnerne til og fra arbejde. Problemet ligger nærmere hos dem der hver dag kommer til byen udefra. Jeg forstår godt at det må være trist at skulle punge ud hver gang at man skal til København, men ærligttalt er det os her inde der betaler prisen. Det høje antal af biller i byen gør det målbart farligere for helbredet at bo i Kbh. Jeg synes faktisk at det grænser op til generøsitet fra byens side at vi indtil nu ikke har taget os betalt for at dø før tid.
Hvis der er nogle der er forkælede er det så ikke alle dem der ikke kan drømme om at skulle betale for at transportere sig selv i deres egne biler.
Ringvrag
Regeringen fremstår som et ringvrag, specielt Villy. Gad vide, hvordan han vil reagere, hvis han en dag får en sejr.
Nu har S og specielt Sf i 4-5 mdr. sejlet rundt uden på noget tidspunkt at sætte en dagsorden. Man skal være mere end almindelig blind, hvis ikke man kan se dette striptaeseshow.
Men nu fik Sf prøvet, hvordan det er og ha' ansvar, fremfor at stå ude på sidelinien og råbe og skrige !!
Genvalg??
Men når der ikke er politisk kant og forskel til blå blok, er der stor risiko for, at Thorning-regeringen ikke bliver genvalgt.(Lars Hutters)
Det er jo så helt uden betydning, hvem der sidder i Regeringen.
Så hvorfor overhovedet stemme?
Magten er alligevel fordelt i mellem EU og Bankerne.
Hvil i fred betalingsring
Det var måske relevant at spørge, hvad der får folk til at købe/leje lejligheder inde i København op ad store indfaldsveje. Man så noget lignende ved de store udstykninger i umiddelbar nærhed af Københavns Lufthavn. Det kom tilsyneladende bag på folk at der lander og starter fly dér.
Hvis man vil nyde godt af byens fordele, så må man også acceptere ulemperne. Mange mennesker der bor tæt sammen, vil uundgåeligt generere en hel del støj og møg. Så kan det ikke nytte, at man beklager sig over besøgende, som sviner på samme måde. Hvem har størst ret til byen? De som bor der? Eller de som hver dag kører ind til byen og holder den i gang?
Væk med trænsel og bil-os
Med aflysningen af betalings-ringen, har egoismen, transportkapitalen og deres borgerdyr, herunder de borgerliggjorte arbejderne - altså de moderne løn- og forbrugsslaver - vundet en sejr på kort sigt, mens miljøet, klimaet og folks sundhed i byen er de store tabere.
De borgerlige partiers svar på trængselsproblemet er øget udbygning af vejnettet, men hvad er det langsigtede er perspektivet i, at endnu mere skov og natur inddrages for at give plads til den forkvaklede massebilisme?
Det eneste svar på trængsels- og den perverterede massebilismes sundhedsskadelige bilos, er naturligvis at gøre København og andre byer til deciderede cykelbyer, Kun varetransport skal tillades, mens de offentlige transportmidler skal reserveres for ældre og bevægelseshæmmede. På den måde får man på en gang forbedret by-miljøet såvel som folkesundheden markant
Svar: Væk med trænsel og bil-os
Til Cand. scient. soc. Per Dørup: Det her er virkeligt et forrygende indlæg, jeg har ikke læst noget lignende siden 1974. Nu må du ikke tage dette spørgsmål ilde op, det er venligt ment, men er det noget du virkelig mener, eller er det en joke?
Betalingsring og værdiløsheden af en "sådan".
At "leasing" kommer på banen er rigtig, (år forsinket), men ingen løsning.
En betalings ring, om "Danmark", er metop problemstillingen. Overalt i vores Europæiske "globaliserede" fællesskaber, arbejdes der med "BETALING", Brugerne må betale.
Lige netop her ligger problemet: Hvem, skal nu betale?.
NB: Mit foreslag til københavnerne, vil på nuværende "tidspunkt",være: Alle private og offentlige "parkeringspladser", bliver pålagt et årligt gebyr, ligegyltigt hvor pladsen ligger,på ca. pr. plads ca.30.000 kr, uden skattemæsig fradragsberettigelse.
Gebyrene for opretholdelsen at "parkeringspladsen", må ejeren selv sørge for, uden skattefradrag.
Bør "ring fidusen", erstattes af en ny "fidus"?
Som sønderjyde, tør jeg sige "nej", I FJOLLEDE kØBENHAVNERE, er også et udtryk af mig. I fællesskab er vi Danskere, (vi hører sammen), selv i en globalisering, tør vi følge hinanden.
En betalings ring (hundrede meter) og tossens værdiløshed værdisætter sig selv.
En brugerbetaling, er løsningen. En betalingsring, fremsat af glatte hoveder, uden indvændig indhold.
Hvis ikke vores system er istand til at fremsætte nye løsnings modeller, bør "logistisk" tankegang overtage.
NB: Standpladserne, (parkeringspladserne) private og offentlige bør uden skattefradrag pålægges et årligt "gebyr", og problemstillingen, er løst. (så let er det).Hvis ikke 30.000 kr pr plads er nok, så forhøjes den bare.
Langt fra "betalingsringen".
Fra en sønderjyde, som ærger sig over, at den nuværende betalingsring i københavn, kun skal gå ud over de hårdtarbejdende "leverporstej madder".
En betalingsring og "ideologien" bag kan jeg kun tilslutte mig.
Hvordan og hurtig: Løsningen er soleklar. Alle offentlige og private "parkeringspladser", i det indre københavn betales med et årligt gebyr, pr. plads : Ca 50.000 kr. uden skattefradrag. Plads ihændehaveren, må selv sørge for indragelsen af "gebyret", med parkometre eller andre fiduserier.
Prøv bare, at sende denne løsningsmodel på banen, og S banen går nok også istå.
Hvad er formålet, med en "betalingsring"?
Er det bare, at få et par ekstra skattekroner i en slunken kasse? eller handler det sig om at forbedre "luftforureningen"?
Helt ærligt, så virker det for mig, bare som en ny afgift, som kun skal begrændses om København. og det vil jeg som dansker modsætte mig.
Hundrede meter fra og hundrede meter ind i, og afgiften er "ulogisk". Det er (gallimatias) for brugen af danske veje, som regeringen bør koncentrere sig om.
I denne henseende, er København, kun en bagatel.
Betal for brug af "meter", for meter, og ikke værdiløse "grændse forureninger".
NB: Af og til får jeg fornemmelsen af, at "idioten", kun kan være mig selv, eller de valgte politikere. Hvorfor ikke bare en betalingsring om Danmark. Så let at iværksætte, et tryk, på en knap, og alt går igang, også fuldstændig uden danske forvirrede såkaldte "eksperters" indblanding.
Betalingsringen om København, var og er kun en "snapside".
Født af politisk uvidenhed. Til københavns cyklister og fodgængere, (ideen, var dødfødt), en anden løsning er på vej. Parkeringspladserne, offentlige, som private,betales, med en "årlig parkerings afgift", ikke fradragsberettiget.
Mit bud: pr. parkerings plads, privat eller offentlig: 20.000 kr årlig afgift. Indtægten, må ihendehaveren selv sørge for, uden skattefradrag.
Så let er det, at løse problemstilingen. (sådan er det bare).
Det er sørgeligt, at se de nuværende politikere?
Kun er istand til at følge de forhenværende idiologiske indstillinger, og ikke er istand til at bryde, "op", og forny sig.
Hvorfor går vi "folket", overhovedet til "VALG", når det samme spor , bare altid følges?. Det samme spørgsmål stiller "Russerne" også sig selv..
Araberne, derimod tør sige "stop", nok er nok.
Træk i nødbremsen
Nu er sagen afgjort. Det var en rigtig beslutning, men den kom alt for sent.
Betalingsringen burde slet ikke have stået i regeringsgrundlaget.
Når statsministeren siger, at hun har lyttet til den voldsomme kritik, afslører hun, at hun netop ikke lyttede, før det var for sent.
Hvis denne afgørelse skal kaldes en sejr for regeringen, er jeg spændt på, hvor langt vi skal ud, før regeringen vil indrømme et nederlag.
De sidste valgresultater for S og SF blev også udlagt som sejre på trods af stor tilbagegang.
Den lappeløsning, som får SF til at slikke sig om munden, er ussel: En halv milliard fordelt på hele landet forslår så lidt, at det nærmest er at kaste pengene ned i et sort hul.
Brug i det mindste hele milliarden på en forbedring af tog og skinner.
Der røg så SFŽs sidste valgløfte! Hvis der er ære i partiet, trækker det sig fra regeringen, hvor det ikke mere har noget at gøre ud over at lave ulykker.
Jeg tror ikke at nogen er uenige i
At der er alt for mange biler i Hovedstadsområdet.
Og personligt er jeg overbevist om, at der også er rigtigt mange der udelukkende har Bil fordi de er tvunget til det, og helst var den udgift foruden.
En bil er en enorm økonomisk belastning for en familie med normale indtægter.
Men vores Kollektive transport har jo stået på Stand By siden 2001, og derfor er der ikke noget tidsvarende alternativ til den dyre bil.
Vi burde smide mindst 5 mia.(gerne mere) efter den Kollektive transport(drop Fehmern forbindelsen og div. krige) skifte Bybusser ud med Letbaner indføre EL-drevne højhastighedstog osv. osv. Det skal gøres nemt, billigt og attraktivt at benytte de offentlige transportmidler uanset hvor i landet man bor. Vi har et af verdens mindste og rigeste lande og vi er ved at blive kvalt i private biler, så det må kunne lade sig gøre at få løst problemet. Det er jo gak, at ud af 5 mill. indb. har de 2 mill. hver sin privatbil, det er en bil pr. lønmodtager.
Hvis ALLE udnyttede deres Ret til at eje Bil
Så ville der være 3 millioner Private Biler på de Danske veje, og alle vores byer ville trafikalt og miljømæssigt være som Beijing eller Bombay.
Danmark er kun ca. 46000 km2 stort, og der er faktisk en fysisk grænse for hvor meget jern på gummi vi kan fylde landet op med.
Som sagt i tidl. indlæg så har vi Private biler nok, til at samtlige lønmodtagere kan køre frem og tilbage på arbejde i hver sin bil.
Iden om en betalingsring, er god!
Det er kun grundlaget for den nuværende model, som er fuldstændig "ugennemtænkt", skabt af politikere og , alt for ofte uvidende embedsmænd. Vi har simpelthen brug for at få flere "eksperter" (på alle områder) på banen.
NB: At en bil, ikke kan regeristreres, som en mobiltelefon, er "gak,gak", det kan alle mobiltelefon ihændehavere stkkert mikke godkendende til, de taler jo til dagligt med hinanden, og det sker, fordi registreringen lykkedes.
Roadpricing
Selvom bilerne kørte på EL ville det være nødvendigt med en regulering af af trafikken til , fra og gennem City. Roadpricing på hovedindfaldsvejene, den kan så reguleres efter, hvor mange Km., man kører på færdselsårerne. Langtrejsende pendlere har så kørselsfradraget at falde tilbage på. Og så kunne man jo også lave totalt parkeringsforbud i City og på Christianshavn, når Metro Cityring er kommet i gang. Metroen skaber på en forunderlig måde et alternativ til den kuvøse bil. Den er der hele tiden, hvis ikke, venter man i bekvemme omgivelser.
Forstæderne har bedre plads til Parkeringshuse, som forøvrigt er ret profitable.
GPS-Roadpricing (Vejskat) kan ovenikøbet differentieres, forretning eller privat, som det ønskes. Fx skulle det måske ikke koste noget at køre ud af City.
Man burde virkelig gennemarbejde "Ringen" noget bedre. Bare det, at betalingsstationerne i sig selv vil give kødannelse, synes der ikke at være taget højde for.
Betalingsring et rent københavneanliggende
Hvorfor i alverden skal vi herovre i Vestjylland dog blandes ind i en diskussion for eller imod den betalingsring. Hvad fanden rager det os, vi har ingen trængselsproblemer.!
Københavnerne må selv klare med deres omegnskommuner, hvordan de løser dette interne hovedstadsproblem. Det koster kassen at bo der, men i har jo også mange fordele.
Jeg elsker at tage en tur til København, og kunne godt ønske mig at bo der, hvis jeg havde råd, men jeg lader altid bilen stå derhjemme i Vestjylland, for København er ikke indrettet til biler
Hva' med lidt faglighed?
Hvornår får borgerne i de berørte områder lidt facts på bordet? Overdødeligheden i Københavnstrup pga. forureningen, er forrygende! Det koster samfundet en myliade i hospitalsindlæggelser, invaliditet og dødsfald. Få nu nogle tal på bordet, så man kan få en ærlig vurdering af problemerne. Og - selv om vi tilsyneladende er i gang med at udrydde medmenneskelighed i samfundet - er de menneskelige lidelser i forbindelse med trængselsforureningen, ad legio.
Betalings rings problematikken i forhold til regeringen?
Det burde logisk set overhovedet ikke være en problemstilling.
Med en regering for folket, (et samfund i en "globaliseret verden"),( om vi vil det eller ej, er det vejen frem) , her bør den "Danske", diskussion overhovedet ikke kunne opstå. Først en samlet "betalings ring" om Danmark, herefter kan diskussionen fortsætte med lokale indstillinger.
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Se også
- Vestager lader S og SF slås om betalingsring 21. feb 08.47
- Thorning narrede pressen om betalingsringen 21. feb 08.16
Det store midterparti lever i en boble
Danske politikere kæmper den sidste krig - modsat resten af verden.
Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
Det er ikke synd for mig
Hvis det ikke var for den anonyme sæd, havde jeg måske ikke været her i dag.
Unge debattører dyster på skarpe holdninger
I aften afvikles første semifinale i DM i Debat.
Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen
Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?
Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov
Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...
Pinligt angreb mod Zornig
Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.
Tiggerne i S-togene provokerer mig
Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.
Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej
Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.
Debutant fremstiller to gamle mennesker usædvanlig modigt
ibyen anbefaler
-
23. maj. 2012 KL. 16.12 Biografen Jagten
- 24. maj. 2012 KL. 13.00 Kunst Emily Wardill
- 22. maj. 2012 KL. 10.56 Scenen Cirkusrevyen 2012
restaurant & cafe
Seneste Leder
-
25. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
- › Se flere
Seneste læserbreve
-
24. maj 19.05
-
24. maj 17.08
-
24. maj 13.42
-
24. maj 09.29
-
24. maj 09.25
-
23. maj 17.59
-
23. maj 16.40
-
23. maj 13.21
-
23. maj 12.07
-
22. maj 13.56
- › Se flere
Seneste Skriv
-
24. maj 07.00
-
19. maj 12.11
-
18. maj 12.47
-
18. maj 11.09
-
18. maj 10.39
-
15. maj 07.43
-
14. maj 12.41
-
11. maj 17.34
-
11. maj 11.17
-
10. maj 09.14
- › Se flere
Seneste Dagens tegning
-
25. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
- › Se flere
Mest læst i dag
-
23. maj 10.38
-
21. maj 10.34
-
24. maj 00.01
-
24. maj 07.00
-
24. maj 10.43
-
25. maj 00.01
-
24. maj 11.38
-
24. maj 19.05
-
24. maj 10.25
-
25. maj 00.01
Mest læst i går
-
23. maj 10.38
-
24. maj 10.25
-
24. maj 07.00
-
24. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
24. maj 00.41
-
24. maj 10.43
-
23. maj 14.48
-
24. maj 11.38
-
23. maj 13.36
Coldframe i cedertræ
Dyrk i dit drivhus - også på altanen eller terassen ! Cedertræ er en fuldstændig vedligeholdelsesfri træsort, der får en smuk grå patina henover årene, og udover det så dufter cedertræ fantastisk og giver varme til omgivelserne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 150 kr.
Alm. pris 180 kr
|
|
Pluspris 1395 kr.
Alm. pris 1680 kr