Annonce
Annonce
Annonce
Skriv

Er Københavns nye cykelsti virkelig 'super'?

Ny supercykelsti skal gøre det mere attraktivt at cykle i hovedstaden.

15
Gem til liste

C99 Albertslundruten kalder myndighederne den nye knap 18 kilometer lange supercykelsti fra Vesterport Station midt i København til omegnskommunen Albertslund.

Gennem Københavns, Frederiksberg, Rødovre, Glostrup og Albertslund Kommune snor supercykelstien sig gennem forbedrede lyskryds, forbi cykelserviceområder med luftpumper og langs veje med afmærkninger, der signalerer, at her bliver der gjort noget særligt for de tohjulede trafikanter.

De medvirkende kommuner har sammen brugt 13,4 millioner kroner på den forbedrede hovedvej for cyklister. Herunder kan du ganske pedalløst køre hele ruten fra Albertslund til Vesterport.

TV Kør gennem supercykelstien på fem minutter

Politiken.dk's testcyklist var ikke tilfreds med supercykelstien.

»Jeg havde ikke forventet, at jeg bare skulle køre rundt på almindelige veje i parcelhuskvarterer. Den grønne bølge, der angiveligt skulle være inde i byen, så jeg heller ikke meget til. Jeg synes ikke, at man kan kalde det en supercykelsti«, lød konklusionen.

Er supercykelstien en gave til de cyklende københavnere, eller er der i virkeligheden ikke så meget 'super' over den nye Albertslundrute? Deltag i debatten herunder.

PolitikenPlus
  • Orange & Rosé vin, 12 flasker Oplev denne smagskasse med seks forskellige vine. 3 orange og 3 rosé. 12 flasker, så du kan opleve hvad orangevin er og nyde de skønneste rosévine.

Pluspris 1.360 kr. Alm. pris 1.602 kr. Køb
  • LEGO filmen I den allerførste LEGO® biograffilm i fuld længde følger vi Emmet, en helt almindelig LEGO® minifigur, der fejlagtigt bliver opfattet som den mest ekstraordinære person i hele verden.

Pluspris 140 kr. Alm. pris 180 kr. Køb
  • Cykelskygger 2 Det er et klassisk motiv ? et, som flere af Politikens fotografer har rettet deres kameraer mod og foreviget: Aftensolens leg med de travle trafikanter på Rådhuspladsen.

Pluspris 1.500 kr. Alm. pris 1.725 kr. Køb
  • Skammel Grebet i midten af siddefladen på 'PICK ME'-skamlen, inviterer til at løfte den op og tage den med rundt i hjemmet. Brug den som ekstra siddeplads, sengebord, afsætningsplads m.m.

Pluspris 1.100 kr. Alm. pris 1.299 kr. Køb
  • The Laughing Boy Skulpturen 'Laughing Boy' kan ikke hedde meget andet, end den gør. For ikke bare storgriner den nye figur i stentøj, som kunstneren Leif Sylvester har lavet.

Pluspris 999 kr. Alm. pris 1.249 kr. Køb