Skatteminister Jakob Engel-Schmidt (M) måtte selv gå i aktion for at sikre, at sommerhusejer Kirsten Rønø kunne få rettet en ulovlig skatteopkrævning på 19.672 kroner, som hun var blevet tvunget til at betale.
De 19.672 kroner var en dobbeltskat, som hun i maj 2025 var blevet pålagt at betale i grundskyld for sit sommerhus i Fårevejle. Kirsten Rønø havde gentagne gange forsøgt at få Vurderingsstyrelsen og Odsherred Kommune til at rette dobbeltskatten. Men kommunen kunne ikke rette den fejlagtige skat, og Vurderingsstyrelsen ville ikke.




























