Der er sommervarme på menuen i Aarhus, men flere steder på Aarhus Ø frarådes det at hoppe i vandet for at køle sig.
Et område på 200 gange 15 meter er søndag formiddag dækket af oliespild.
Det skriver Østjyllands Politi på tjenesten Politi Update.
»Det er ikke muligt at samle op, hvorfor det skal fordampe naturligt. På grund af vinden kan det drive ind i kanaler og området ved havbanen og badebroerne på Aarhus Ø«.
»Det frarådes at bade i vandet ved og omkring oliefilmen«, skriver politikredsen.
Oliefilm er et lag af olie, der flyder på vandoverfladen efter et udslip eller spild af olie.
Ligesom i store dele af landet er der varslet hedebølge i Aarhus indtil søndag aften.
I Aarhus venter der søndag temperaturer på op til 26 grader og fuldt solskin fra oven. Det fremgår af Danmarks Meteorologiske Instituts (DMI) hjemmeside.
ritzau




























