Et overvældende flertal i repræsentantskabet i elselskabet NVE har stemt ja til et forslag om at fusionere med SEAS med virkning fra 1. januar 2005. SEAS' repræsentantskab godkendte aftalen i sidste uge, og dermed er Danmarks største energiselskab en realitet. Med stemmerne 91 for og kun en enkelt imod er det nu op til konkurrencemyndighederne at godkende fusionen af det ny selskab, der får navnet SEAS-NVE A.m.b.a., og som vil forsyne Vest- og Sydsjælland samt Lolland og Falster med energi. Det fusionerede selskab fortsætter som andelsselskab med hovedsæde i Svinninge. NVE's administrerende direktør, Jesper Hjulmand, får samme stilling i det ny selskab, mens Torben Glar Nielsen og Lars Therkildsen, der er henholdsvis teknisk direktør og økonomidirektør i SEAS, fortsætter på samme poster i SEAS-NVE. SEAS' nuværende administrerende direktør, Erik Dahl, går på pension.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
USA har efterladt omfattende forurening i Grønland: »Det er noget svineri«
-
»Det er noget kolort, det her«.
-
Roskilde Festival om dødsulykke: »Vi er meget berørte«
-
Frygten lurer: Vil Putin forsøge at udvide krigen i Ukraine?
-
Nu begynder venstrefløjens svigt under regeringsforhandlingerne for alvor at vise sig
-
Han dejsede om ved Føtex, og hun på loppemarked
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
KOMMENTAR
Debatindlæg af Jakar Mnla
Debatindlæg af Kasper Lyngholm Vilbæk
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Mikael Busch




























