I disse valgtider er det vanskeligt at trænge gennem avisernes debatspalter, fordi alverdens folketingskandidater og partisoldater, som imellem valgkampene sjældent lader høre fra sig, pludselig har travlt med at skrive læserbreve - og naturligvis fordi folketingskandidater, som ofte lader høre fra sig, samtidig har så meget desto mere travlt med også at skrive læserbreve. Og så bliver der måske klippet ekstra meget i indlæggene - det er naturligvis vilkårene, især under en valgkamp. Fotografen, forfatteren og foredragsholderen Jacob Holdt har et indlæg i dagens Politiken, der retter et skarpt angreb mod den urimelige kampagne, Asmaa Abdol-Hamid har været udsat for. Da han nu engang er fotograf, er det en ekstra pointe, at indlægget også er tænkt og skrevet med ledsagende billeder for øje, skønt man ikke har for vane at bruge skribenters fotos i avisernes debatsektioner. Fordi overvægten af hån og forargelse rettet mod Asmaa i almindelighed er så massiv, vil jeg tillade mig at bringe Holdts indlæg her i sin fulde længde med hans billeder inkluderet som et lille bidrag til en smule mere balance - og fordi det viser en side af Asmaa, som medierne ikke har været meget for at vise.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Jeg har aldrig oplevet noget lignende
-
Radikal profil er kæmpe fan af Enhedslisten: »Du er det klogeste menneske, jeg har mødt i dansk politik«
-
»Jeg har obduceret nogle af de køer, der har fået Bovaer. Jeg har set blødninger i vommen«: Fagfolk og politikere retter skarp kritik af ny rapport
-
Klarlund til læser: Lad mig slå det helt fast én gang for alle. Det er en myte
-
Sofie Linde til læser: Det kan virke. Det har bare ikke virket for dig
-
Efter henkastet bemærkning kører debatten endnu en gang om en tredje Trump-periode
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Sorlannguaq Maria Ravn Lind
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
Kronik af Victor Mayland Nielsen