Helle Thorning-Schmidt er tvunget til at juble over Søvndals solo-ridt, for hvis hun kritiserer SF's formand, underminerer hun sit eget hardliner-projekt på integrationsområdet - men jo mere hun jubler, desto mere momentum får Søvndal. Hun er fanget af sin egen kurs' selvudslettende logik og 'belønnes' i den seneste meningsmåling med et lammende resultat langt under, hvad tidligere ville blive betegnet som en fuldkommen utænkelig katastrofe. Med blot 20,2 procents opbakning overhales S nu lige af SF's 20,9 procent. Intet tyder imidlertid på, at De Radikales Margrethe Vestager vil kopiere Thorning-Schmidts rolle som halehæng til Søvndal. Vestager er gået i direkte konfrontation med Søvndals generaliserende stemplinger af indvandrere og hans nyfundne helveds-retorik, og i går bølgede diskussionen frem og tilbage:
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Sofie Gråbøl: »Jeg kommer aldrig til at opleve det igen«
-
Dramatiske kaffetal i hjemmeplejen udløser alarmklokke
-
»Nu fylder jeg 70, og det synes jeg faktisk er klamt«
-
Med et enkelt ord var hun med til at ændre verdenshistorien
-
Nedsmeltning udløser debat om spærregrænsen
-
Det første, der møder mig i den danske pavillon, er en kvinde med enorme silikonefyldte bryster
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Leder af Michael Jarlner
Debatindlæg af Trine Ring