Den politiske agurketids andedam forekommer til tider at være konstant i Danmark, hvor det evige korstog mod tørklæder ingen ende får - Dansk Folkeparti bestræber sig med stort omhu på at skamride enhver tænkelig vinkel i bestræbelserne på at forbyde dette klædestykke, der tilsyneladende er et meget farligt våben i kulturkampen. Senest er det spørgsmålet om, hvorvidt kvindelige dommere må bære hovedtørklæde, der er genstand for ophidset bestyrtelse, og dennegang både hos Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti. Dansk Folkepartis leder, Pia Kjærsgaard, og Socialdemokraternes retsordfører, Karen Hækkerup, er fortørnet over, at justitsminister Lene Espersen tilsyneladende har fortiet Domstolsstyrelsens beslutning om at tillade kvindelige dommere at bære tørklæder - en beslutning, som justitsministeren er blevet orienteret om fire gange siden december uden at indvie offentligheden i det, før Ritzau fandt ud af det for et par uger siden. Med tåkrummende misbrug af den danske kulturarv skriver Pia Kjærsgaard imidlertid så følgende i et indlæg, jeg oprigtig talt vil tillade mig at kalde hysterisk:
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Francis Fukuyama: Rubio sagde et ord, der afslørede Trumps virkelige projekt
-
Dråben er, da han hører penisjoken
-
Gigantisk bestseller: Filmrettighederne blev solgt, inden bogen udkom. Det forstår man
-
Sportsredaktøren: Messis bodyguards fandt ud af blindgyden og har nu kurs mod en ufattelig stime
-
Mishandlet værnepligtig afslører horrible forhold i Ukraines hær
-
»Da hun smadrede alle mine guitarer med en hammer, tænkte jeg, at det var på tide at komme væk«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Johanne Schmidt-Nielsen
Per Frederiksen og Per Frederiksen