Krarups kommentarer var ikke hån - det var standup

misforståelse. Man kunne have troet, at Marie Krarups kommentarer om maoriernes kultur var stemt negativt og som en hån. Her er en maori i gang med krigsdansen Haka.
misforståelse. Man kunne have troet, at Marie Krarups kommentarer om maoriernes kultur var stemt negativt og som en hån. Her er en maori i gang med krigsdansen Haka.
Lyt til artiklen

Jeg indrømmer, at jeg nok i ny og næ har mistænkt visse af Dansk Folkepartis fremtrædende profiler for at være tynget af en vis portion indestængt foragt for nogle af de medmennesker, der endnu ikke har set Sandheden stråle fra Tidehvervs skinnende fyrtårn.

Men jeg ved nu, at intet kunne være mere forkert end at tilskrive denne oplyste stamme skyggen af afsky for anderledes tænkende, for nu har jeg fundet nøglen til at afkode deres kultur: humorismen (ikke at forveksle med humanismen, skulle jeg hilse og sige).

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her