Før i tiden havde vi atomtruslen og våbenkapløbet. Men i det mindste var der større konsensus om sandheden end i dette babelstårn af løgne, hvor USA knap er til at genkende.

Er jeg den eneste, der savner Ronald Reagan?

Tidligere præsident Ronald Reagan møder Donald Trump i 1987.  Foto: White House Photographic Office
Tidligere præsident Ronald Reagan møder Donald Trump i 1987. Foto: White House Photographic Office
Lyt til artiklen

Det er en sælsom oplevelse at vende tilbage til en by, man ikke har set i 40 år. Tilbage i 1984 stod jeg halvanden meter høj og 16 år gammel i John F. Kennedy-lufthavnen og skulle møde min nye værtsfamilie, der havde indvilget i at have en udvekslingsstudent boende i et år.

»Welcome. The Andrews Clan« stod der på et stort skilt i ankomsthallen, som den mormonske familie med syv børn havde skrevet for at lette overgangen for en usikker teenager fra Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her