Den 69-årige folkeskolelærer Dorte Falk er blandt de knap 84.000 danskere, der har et lønarbejde, selv om de er gået på pension. Hun opfordrer sine medpensionister til at bidrage med det, de kan. Men også til at stille krav til arbejdsgiveren.

»Jeg tror, der er rigtig mange pensionister, der nærmest går i hundene«

»Jeg har ingen planer om at stoppe i nogen nær fremtid«, siger Dorte Falk om sin lærergerning. Foto: Signe Lægsgaard
»Jeg har ingen planer om at stoppe i nogen nær fremtid«, siger Dorte Falk om sin lærergerning. Foto: Signe Lægsgaard
Lyt til artiklen

Der gik seks uger, fra folkeskolelæreren Dorte Falk var gået på pension, til hun var tilbage i sit arbejde på Damhusengens Skole i Vanløse.

Faktisk havde 69-årige Dorte Falk, der har arbejdet som lærer i 20 år og før det som både pædagog og social- og sundhedshjælper, aldrig seriøst overvejet at blive fuldtidspensionist. Så da hendes tidligere arbejdsgiver ringede og bad om hendes hjælp med en vikartjans, sagde hun ja med det samme.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her