Forfatteren Liz Jensen mistede sin søn og gik i gang med en bog om sorg. Undervejs gik det op for hende, at hun kunne finde nyt håb i at fortsætte sønnens klimakamp og engagere sig i noget større end sig selv.
Forfatter efter sin søns død: »Det er vigtigt for mig at gøre noget, fordi han ikke selv kan gøre det længere«
Forfatteren Liz Jensen mistede sin søn og gik i gang med en bog om sorg. Undervejs gik det op for hende, at hun kunne finde nyt håb i at fortsætte sønnens klimakamp og engagere sig i noget større end sig selv.
Forfatter efter sin søns død: »Det er vigtigt for mig at gøre noget, fordi han ikke selv kan gøre det længere«
Foto: Signe Lægsgaard
Lyt til artiklen
Henter...
Liz Jensen er vant til at skrive. Siden sin debut i 1995 har hun skrevet otte bøger, men det er første gang, den 66-årige forfatter kaster sig over nonfiktionen – og så endda med udgangspunkt i sit eget liv.
»Det havde jeg aldrig troet, jeg skulle gøre. Det er jeg i virkeligheden et alt for privat menneske til«, fortæller hun og læner sig tilbage i den brede lænestol, så der er bedre plads til den lille, hvide bomuldshund, der snorker ved siden af hende.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.