Ida Auken (S) har set sine kollegaer - og sig selv - gå ned med stress. Nu vil hun have ansat en præst i Folketinget, der skal forhindre det. Foto: Jens Dresling

Ida Auken har kuren til de mange politikere, der får stress, og demokratiet, der er under pres. Folketinget skal ansætte en præst.

»Jeg er mere bekymret for demokratiet, end jeg har været i mine 18 år i Folketinget«, siger hun og foreslår en præst

Ida Auken (S) har set sine kollegaer - og sig selv - gå ned med stress. Nu vil hun have ansat en præst i Folketinget, der skal forhindre det. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Om Ida Aukens (S) hals hænger et guldkors. Hun er teolog, kristen og sammen med Venstres Søren Gade og Lars Christian Lilholt initiativtager til morgenandagt for Christiansborgs politikere og medarbejdere. En af Christiansborgs kristne stemmer. Nu har hun fået en idé, der både skal være med til at sikre hendes kollegaer mod den stress, hun selv blev ramt af, og opruste Christiansborg åndeligt.

Folketinget skal følge norsk forbillede og ansætte en parlamentspræst. Det sagde hun denne uge til Kristeligt Dagblad.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her