»Jeg ved ikke, om de skal udstationeres eller udvikles på dansk jord, men jeg tænker det mest oplagte sted at udvikle atomvåbnene vil være i Sverige eller Finland«, siger Nicolai Svejgaard Poulsen. Foto: Liberal Alliance

Seniorrådgiver for Liberal Alliance, Nicolai Svejgaard Poulsen foreslår et fællesnordisk atomvåbenprogram og mener, at Danmark skal vise styrken til at slås, hvis »rovdyrene« gerne vil.

LA-rådgiver: Det mest oplagte sted at udvikle atomvåben vil være i Sverige eller Finland

»Jeg ved ikke, om de skal udstationeres eller udvikles på dansk jord, men jeg tænker det mest oplagte sted at udvikle atomvåbnene vil være i Sverige eller Finland«, siger Nicolai Svejgaard Poulsen. Foto: Liberal Alliance
Lyt til artiklen

USA’s præsident Donald Trumps iver efter at eje Grønland har de seneste par uger rystet Norden i sin grundvold og sået usikkerhed om Natos fremtid. Det har fået debatten om atomvåben til at blusse op i debatspalterne i danske medier.

I et debatindlæg i Berlingske 16. januar skriver Nicolai Svejgaard Poulsen, seniorrådgiver for Liberal Alliance, sammen med sin partikollega Morten Møller Sørensen, at tiden er inde til, at Danmark skal råde over atomvåben. Men hvad mener han med det? Vi ringede til ham.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her