0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Analyse: Vejen til unge går gennem et netværk

Fagbevægelsen har svært ved at komme i kontakt med unge anno 2009 fordi den ikke har tilpasset sit budskab.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Fagforbundet 3F har gennem det seneste år forsøgt at hverve nye medlemmer blandt unge mennesker via en storstilet annoncekampagne. Men den har tilsyneladende ikke virket, formentlig fordi den ikke taler til dagens unge. Foto: Finn Frandsen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man kan næsten høre den smarte reklamemand sælge konceptet ind: »Vi skal lave nogle virale videoer, som de unge kan sende rundt til hinanden. De elsker den slags!«

»Vi bruger nogle babyer, for babyer er enormt søde og sjove, synes de unge. Grinende babyer er noget af det, der får allerflest hits på YouTube! Så lægger vi voksenstemmer på dem. Og så siger de noget om, hvor dumt det er, hvis man ikke får meldt sig ind i a-kassen i tide – og så går budskabet om fagbevægelsen rent hjem hos unge. Det er helt sikkert. De vil flokkes til!«

Måske var det noget i den stil, der blev sagt til forbundet 3F, da de skulle vælge konceptet til den seneste megakampagne rettet mod unge, der snart har kørt et års tid. Men har det virket?

Målgruppen bider ikke på
Hvis det har, er 3F ikke meget for indrømme det. Forbundet, der ellers er meget kommunikerende og har en aktiv PR-profil, har kun meldt ud omkring de anklager om diskrimination, som KU tidligere på året sendte i deres retning som følge af kampagnen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere