Ludere, romaer, au pairer og polske håndværkere - hvad rager de os?

Underklassen. På Vesterbro har de smarte butikker åbent i dagtimerne. Om natten er bydelens gader befolket af narkohandlere og prostituerede.
Underklassen. På Vesterbro har de smarte butikker åbent i dagtimerne. Om natten er bydelens gader befolket af narkohandlere og prostituerede.
Lyt til artiklen

Jeg gik igennem Halmtorvet på Vesterbro i København en kold vinterdag. Og der mødte jeg et sært billede.

Det vrimlede med mennesker, både lokale og turister, der med stor iver besøgte de mange nye, smarte butikker, som er skudt op på Vesterbro. Vesterbro er blevet hipt, og folk var ude at bruge penge. Men midt i mylderet af middelklasseforbrugere så jeg også luderne. For de er ikke flyttet ud i takt med fornyelsen af bydelen. De stod som lygtepæle. Plantet på kantstenen for hver tyvende meter. Og de havde ikke deres nye mærkevinterjakke på som alle os andre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her