Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Eksamensangste elever udkonkurreres på gymnasier

eksamen. Hvordan kan min veninde, der skal til eksamen i fuldt pensum, få bedre gennemsnit end mig?, spørger debattør.
eksamen. Hvordan kan min veninde, der skal til eksamen i fuldt pensum, få bedre gennemsnit end mig?, spørger debattør.
Lyt til artiklen

Eksamensangst er et almindeligt fænomen for mange elever, der om sommeren skal til mange eksaminer.

Jeg er selv en af de mange studerende, der lider af en voldsom nervøsitet, som hæmmer min faglige kunnen i eksamenssituationer, og de lave og skuffende karakterer, der kommer som følge af dette, har resulteret i en stor vrede og forundring over den måde, man i dag bedømmer unges faglighed på, når de skal afslutte en uddannelse. Som det er nu, får man årskarakterer, der skal være udtryk for ens arbejdsindsats i det sidste kvartal samt det faglige standpunkt på det tidspunkt, hvor man bliver student.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her