Har SF overhovedet en fremtid?

Farvel. Villy Søvndal meddelte fredag morgen, at han træder tilbage som formand for SF.
Farvel. Villy Søvndal meddelte fredag morgen, at han træder tilbage som formand for SF.
Lyt til artiklen

SF er da et modigt parti

Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i DRRB, tidligere næstformand i LO En fremtid for SF? Ja! Jeg ser SF som et moderne parti, der har sin rolle og berettigelse i at være på venstrefløjen. Det er SF’s unikke udgangspunkt, at partiet formår at sætte de ligheds- og grønne dagsordner, samtidig med at partiet insisterer på at være et ansvarligt parti. Det er et faktum, at SF har været modigt nok til at tage et regeringsansvar og til at gå ind i nogle besværlige dagsordener. Med fare for at lyde meget gammel, så tror jeg ikke på, at Enhedslisten vil ’æde’ SF. Vi ser hele tiden de her kortsigtede vurderinger, som løber over et år til halvandet. Husk på, at det er kun få år siden, at de radikale nærmest var dømt døde. Nu er de radikale ’det nye sort’ i politik. Tro mig, på et eller andet tidspunkt kommer de konservative nok også igen.

SF-top ønsker landsmøde til oktober

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her