Indrømmet. Jeg har en svaghed for Peter Hummelgaard Thomsen, DSU’s nyligt afgåede formand og blogger på politiken.dk. Han er med egne ord »indigneret socialdemokrat«, og det argumenterer han fyndigt, klogt og skarpt for. Og så passer han (endnu da) ikke ind i kategorien af tidligere ungdomsformænd for store partier, som ifølge min fordom synes at følge temmelig enslydende karriereforløb og drejebøger. Forfriskende. Derfor går det mig på, når Peter Hummelgaard Thomsen anklager Radikale Venstre for at føre skræmmekampagne mod en europæisk finansskat.
LÆS DEBATVi mangler stadig de radikale i kampen mod de giftige finansmarkeder Det lyder, som om vi har købt reklamespots imod finansskatten. Det har vi ikke. Vi har såmænd holdt os til de gode argumenter. Indføres der en europæisk skat på finansielle transaktioner, som under alle omstændigheder kun ville blive for en gruppe EU-lande, da det står klart, at bl.a. Storbritannien og Sverige ikke under nogen omstændigheder ønsker at deltage i en sådan aftale, så mener vi i Radikale Venstre, at det vil koste vækst og arbejdspladser i Europa, bl.a. fordi disse transaktioner helt oplagt vil flytte andre steder hen i verden, hvor de ikke vil blive ramt af en sådan skat.