Om få uger sidder mange forventningsfulde unge ved brevsprækken og venter svar fra drømmestudiet. Nogle får opfyldt ønsket, andre gør ikke. Til jer vil jeg sige: Der er ingen grund til at fortvivle, tværtimod er I heldige. Tænk at få et helt år forærende. Jeg tror ikke, at der byder sig mange lignende chancer i livet, hvor man kan tillade sig at være så egoistisk i forhold til, hvad man laver. Det er derfor misvisende, når opinionsdannere kalder det for fjumreår. Jeg ser det i højere grad som et bonusår, der giver dig mulighed for at fortælle langt mere om din personlige karakter, end noget karakterblad nogensinde vil kunne. Jeg er selv et af fjumrehovederne. Jeg brugte hele to år på at fjumre rundt. Nu er jeg i gang med, hvad jeg betragter som drømmestudiet; langt bedre rustet, end hvis jeg var gået i gang lige efter gymnasiet.
Jeg vader i SU, men vil hellere have undervisning Jeg blev student i 2009. Dengang var ungdomsarbejdsløsheden høj, og mulighederne for at finde job var små, men jeg var ikke klar til at læse. Jeg vidste nogenlunde, i hvilken retning jeg ville gå, og havde blandt andet international business på CBS i kikkerten. Men jeg var ikke helt sikker.