Politiken spørger på lederplads, om jeg vil arbejde for at genskabe tilliden til den danske banksektor. Det korte svar er ja! Der ligger en stor opgave i at få genskabt tilliden til banksektoren - ikke for bankernes skyld, men for forbrugernes og samfundets skyld. LÆS LEDERVilhelmsen skal genoprette tillid til banksektoren Vi skal tilbage til, at bankerne er driftssikre og stabile samarbejdspartnere for almindelige forbrugere og virksomheder her i landet. Og jeg er klar til at tage udfordringen op. Politikens leder nævner tre konkrete initiativer: whistleblowerordning, bankbestyrelsernes kompetencer og en eventuel dansk deltagelse i Bankunionen. I forhold til en whistleblowerordning meldte jeg allerede i sidste uge positivt ud.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kontroversiel 'Deadline'-hovedperson uenig i Lars Bojes afvisning
-
Ny restaurant er verdensklasse inden for sin genre
-
Han sidder tilbage med intet andet end en villa ned til Øresund. Stakkels, stakkels mand
-
Sara Omar vinder opsigtsvækkende sag mod filminstruktør
-
Er du til ’Downton Abbey’ og ’Succession’ på den viktorianske måde, skal du nok se med her
-
Mistænkte læger vil frifindes: De er allerede blevet straffet voldsomt af »gnuerne i kløften«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Sofie Desmareth Riemann
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Serie
Først da Kåre Quist blev rigtig voksen, forstod han, at hans barndom måske »ikke var helt almindelig«
Lyt til artiklenLæst op af Camilla Stockmann
00:00
tema
Ekspert: Selvbevidstheden i Europa er helt anderledes
Lyt til artiklenLæst op af Karin Axelsson
00:00
De vælter Caspar Eric ned fra hans piedestal
Kronik af Ove Gibskov