Vi skal have genskabt tilliden til bankerne

banker. Et fælles europæisk banktilsyn ville ikke have hjulpet i forhold til krakket i Tønder Bank, mener SF-ministeren. Til gengæld går hun ind for andre tiltag for at styrke bankerne.
banker. Et fælles europæisk banktilsyn ville ikke have hjulpet i forhold til krakket i Tønder Bank, mener SF-ministeren. Til gengæld går hun ind for andre tiltag for at styrke bankerne.
Lyt til artiklen

Politiken spørger på lederplads, om jeg vil arbejde for at genskabe tilliden til den danske banksektor. Det korte svar er ja! Der ligger en stor opgave i at få genskabt tilliden til banksektoren - ikke for bankernes skyld, men for forbrugernes og samfundets skyld. LÆS LEDERVilhelmsen skal genoprette tillid til banksektoren Vi skal tilbage til, at bankerne er driftssikre og stabile samarbejdspartnere for almindelige forbrugere og virksomheder her i landet. Og jeg er klar til at tage udfordringen op. Politikens leder nævner tre konkrete initiativer: whistleblowerordning, bankbestyrelsernes kompetencer og en eventuel dansk deltagelse i Bankunionen. I forhold til en whistleblowerordning meldte jeg allerede i sidste uge positivt ud.

LÆS MEREMinister åbner for sladretjeneste for bankansatte

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her