Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Stat. Israelerne bør ikke tillade oprettelsen af en palæstinensisk stat, mener Søren Espersen. Arkivfoto af palæstinere på gaden i Gaza by.
Foto: Moussa Hatem/AP

Stat. Israelerne bør ikke tillade oprettelsen af en palæstinensisk stat, mener Søren Espersen. Arkivfoto af palæstinere på gaden i Gaza by.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

»Et selvstændigt Palæstina vil være en katastrofe«

Oprettelsen af en palæstinensisk stat vil føre til den jødiske stats undergang, mener Espersen.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den palæstinensiske leder, Mahmoud Abbas, truer nu med at udråbe den palæstinensiske stat på Vestbredden og i Gaza under navnet Palæstina – med Østjerusalem som hovedstad.

Jeg bruger bevidst ordet truer; for en ensidig erklæring af Palæstina – efterfulgt af en vestlig anerkendelse af staten – vil blive en katastrofe for alle parter: for de palæstinensiske arabere, for de israelske jøder, for de israelske arabere og for israelerne på Vestbredden.

Dette skrives ikke, fordi jeg gør mig nogen forhåbninger om at kunne standse processen. Det skrives ej heller, fordi jeg tror at kunne forhindre, at Danmark hurtigere end vinden anerkender staten.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden