0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Karrieremoren er en fantastisk mor

Faktum er, at vi aldrig har givet vores børn så meget omsorg, som vi gør nu, skriver mor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Er du nok sammen med dit barn?«, spurgte den mandlige interviewer, Jes Stein Pedersen, mens jeg sad i en tv-debat på DR 2 og diskuterede moderskab, ligestilling og kvinderoller.

Han smilede venligt, da han stillede spørgsmålet, men under den pæne facade mærkede jeg anklagen lure.

Med 70’ernes feminister som forbillede har jeg nemlig insisteret på at træde ind i moderskabet iført høje hæle og en tro på, at jeg godt kan forene et arbejdsliv på fuldtid med, at jeg er en god mor.

Det mente han så ikke, viste det sig.

Kort tid efter skrev han nemlig en kommentar i denne avis med overskriften ’Deltidsforældre’:

»I Danmark er det nu en integreret del af recepten på det gode liv, at langt de fleste babyer og småbørn bliver spist af med deltidsforældre. En times samvær om morgenen, to-tre timers aftenshow inden sengetid. Tak for kaffe«.

Av. Det er noget, der giver akut dårlig samvittighed. At realisering af min egen ligestilling, hvor jeg både kan være mor og have et spændende job, betyder, at jeg ofrer det mest dyrebare i mit liv: nemlig mine børn.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement