Skal jeg afsløre dopingsager, før mit arbejde tæller?

Sportsjournalistik. Tidsrummet efter en fodboldkamp er ikke det rigtige forum til at stille spørgsmål omkring idrættens økonomiske vilkår eller detaljerne i dopingens regelsæt, skriver DR Sportens Andreas Kraul.
Sportsjournalistik. Tidsrummet efter en fodboldkamp er ikke det rigtige forum til at stille spørgsmål omkring idrættens økonomiske vilkår eller detaljerne i dopingens regelsæt, skriver DR Sportens Andreas Kraul.
Lyt til artiklen

Jeg er sportsjournalist, og derfor er jeg og mine kolleger under beskydning lige nu. Kloge folk mener, at vi ikke er kritiske nok, der er for lidt dybde i vores journalist – især på tv står det helt galt til.

Også her i min egen avis, Politiken, har tv-redaktør Henrik Palle tirsdag 25.10. leveret en kommentar om sportsjournalistikkens mange fejl og mangler, hvilket naturligvis fordrer en replik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her