Studerende: Jeg er træt af at høre på klynk

Lønarbejde. Hvis SU'en ikke slår til, skal de studerende ikke kalde sig fattige, skriver debattør. De skal finde sig et fritidsarbejde.
Lønarbejde. Hvis SU'en ikke slår til, skal de studerende ikke kalde sig fattige, skriver debattør. De skal finde sig et fritidsarbejde.
Lyt til artiklen

Lørdag kunne man i debatsektionen læse om den unge studerende Sofie V. Jensens hårde hverdag, fordi hun er studerende og ikke føler hun har råd til noget.

DEBATINDLÆG»Jeg er træt af at have en dårlig dag hver dag« Men helt ærligt, efter et alen langt indlæg med forklaringer om hvor hårdt hun er spændt for rent økonomisk, så blev jeg ret forarget. Jeg er selv studerende, og ved hvad, det vil sige at passe et fuldtidsstudie. Men i modsætning til Sofie, så gider jeg ikke leve af pasta og pesto og sige nej til fredagsbaren. Derfor har jeg taget et valg, og det er meget simpelt – det hedder et arbejde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her