0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ønsker du den demokratiske dialog, Drude Dahlerup?

Jeg er trist og vred over, at en professor og en sekretariatsleder vil synke så dybt i deres debatmåde.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Per Marquard Otzen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Professor Drude Dahlerup og sekretariatsleder for Kvinderådet Randi Theil Nielsen har i Politiken i dag fredag valgt at hælde en spand skidt ud over mig som minister for ligestilling i Danmark.

Deres argumentation er blandt andet, at jeg mødte op til Nordisk Forum i Malmø i søndags og svarede på spørgsmål uden slavisk at følge et manuskript. Professoren og sekretariatslederen fremhæver, at der var nogle af de fremmødte, som buh’ede over den danske ligestillingspolitik, og de hylder denne buhen. Desuden kritiserer de to kvinder, at jeg som mand valgte at dele mine egne oplevelser som far.

Jeg er trist – og også lidt vred - over, at en professor og en sekretariatsleder vil synke så dybt i deres måde at deltage i den ellers så vigtige ligestillingsdebat, og at de åbenbart er mere optaget af min fremtoning og facon - end af reel debat og udveksling af synspunkter.

Det vidner først og fremmest om manglende respekt for, at man kan brænde for ligestilling uden at være enig med dem. Og jeg brænder for ligestilling, og hvis nogen vil vide mere om mine visioner, så vil jeg meget gerne opfordre til at læse min seneste perspektiv- og handlingsplan for ligestillingspolitikken.

For nej, jeg er på ingen måder enig med de to kvinders i en del ligestillingsspørgsmål. Jeg tror på dialog, jeg tror på pragmatiske løsninger, og jeg tror på, at danske mænd og kvinder kan finde ud af meget uden statslig indgriben, hvis rammerne er rigtige. Jeg tror, at kampen for ligestilling er en evig proces, som kræver, at vi lytter og handler.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter