»Jeg var nødt til at trække mig fra den overfladiske hanekamp«

Overfladisk. »Til sidst kunne jeg ikke holde ud at være en del af den politiske debat, som jeg oplevede som overfladisk og utåleligt optaget af ydre præstationer«, siger 30-årige Mie Harder, tidligere markant borgerlig debattør.
Overfladisk. »Til sidst kunne jeg ikke holde ud at være en del af den politiske debat, som jeg oplevede som overfladisk og utåleligt optaget af ydre præstationer«, siger 30-årige Mie Harder, tidligere markant borgerlig debattør.
Lyt til artiklen

»Jeg er fuldstændig stoppet med at læse aviser og se nyheder. Jeg er også blevet enormt ligeglad med, hvad folk mener. Til gengæld er jeg interesseret i, hvem de er. Hvad de føler. Og hvad der foregår inde bag facaden«.

Der er grund til at studse, når disse ord kommer fra den 30-årige psykoterapeut-studerende Mie Harder. Hun var nemlig for bare to år siden en markant borgerlig stemme, der dagligt gav de røde verbale prygl i klummer og i debatprogrammer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her