0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Det er en faglig hæmsko, hvis ikke gymnasielever lærer at programmere

Ny gymnasiereform bør sikre, at eleverne lærer at programmere, så de rustes til arbejdsmarkedet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning. Anne-Marie Steen Petersen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Med sidste gymnasiereform i 2005 indså man, at it var kommet for at blive i det danske samfund, og man vedtog vigtige skridt for, at elever på alle gymnasiale uddannelser skulle lære at bruge computerprogrammer som en integreret del af undervisningen. I dag må vi erkende, at det ikke var nok. Gymnasieelever skal lære at lave programmerne selv – de skal lære at programmere.

Programmering er at forstå, hvad der foregår inde bag skærmen, når du fortæller din computer, hvad den skal gøre for dig, og programmering er at kunne lave it-værktøjerne selv og tilpasse dem til dine behov.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage