Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

I stedet for at tage en diskussion om, hvordan vi skaber gode rammevilkår på universiteterne, bliver politikerne ved med at lave rigide styringssystemer, siger den formand for Danske Studerendes Fællesråd, Sana Mahin Doost.
Foto: Ivan Boll Riordan

I stedet for at tage en diskussion om, hvordan vi skaber gode rammevilkår på universiteterne, bliver politikerne ved med at lave rigide styringssystemer, siger den formand for Danske Studerendes Fællesråd, Sana Mahin Doost.

Debat

Ny formand for studerende: »Det er enormt nedværdigende, og jeg frygter, at folk kommer til at købe de her falske præmisser«

Der er behov for at skabe en ny og positiv fortælling om de studerende, som kan gå op imod politikernes nedværdigende måde at tale om de studerende på, mener den nye formand for Danske Studerendes Fællesråd, Sana Mahin Doost.

Debat
FOR ABONNENTER

»Det er hele måden, vi taler om de studerende på. Det provokerer mig. Man maler et billede af dem som dovne, ugidelige og grådige. Men det er altså ikke et billede, jeg kan genkende. Der bliver knoklet hver eneste dag ude i de små kollegieværelser; det kræver hårdt arbejde at gå på universitetet, men det får man ingen anerkendelse for i debatten i dag, og det er jeg enormt træt af. Derfor bliver det også min kamp at gå op imod det billede og vise, at sådan hænger det altså ikke sammen«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden