0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bekymret lærer og mor: iPaden skaber børn, der tror, de er verdens midtpunkt

’Ja, vi kommer nogle gange til at tage den lette løsning’, siger mange forældre med røde ører. Men det er ikke bare den lette løsning – det har store konsekvenser for barnets kognitive udvikling.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nanna Navntoft
Foto: Nanna Navntoft

(Arkivfoto)

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Børn skal lære at indordne sig en hverdag, som ikke altid er skræddersyet til netop dem. Det er forældrenes ansvar, og de skal tage opgaven alvorligt, fra børnene er helt små. Men mange forældre tager desværre tit iPaden i brug for at komme igennem dagen uden alt for mange konflikter med deres børn. Men er det egentlig til gavn for barnets udvikling, eller fordi forældrene vil have ro?

Jeg har i mit liv som lærer oplevet mange elever, der sætter egne behov før andres. Nogle kalder dem ’generation mig, mig, mig’. Mange elever har kun sig selv for øje og har ikke lært hjemmefra, at det ikke altid drejer sig om, at de selv kommer først.

Ud over at være lærer er jeg mor til to. Jeg har derfor erfaring med børn fra både forældre- og lærerperspektiv – og jeg finder det dybt foruroligende, når iPaden bliver brugt som passivisering.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts