Kristina Stoltz skriver valgkampsreportage: ’Julemandens værksted’ mangler kvinder

»Tonen, debatkulturen i politik er rå, og det skræmmer desværre, tror jeg, en del kvinder væk«, fortæller medlem af Folketinget Mette Reissmann (med ryggen til) til de fremmødte i det lille lokale på Ydre Østerbro. Foto: Louise Serup
»Tonen, debatkulturen i politik er rå, og det skræmmer desværre, tror jeg, en del kvinder væk«, fortæller medlem af Folketinget Mette Reissmann (med ryggen til) til de fremmødte i det lille lokale på Ydre Østerbro. Foto: Louise Serup
Lyt til artiklen

Godt gennemblødt efter en længere cykeltur fra Amager i silende regn når jeg frem til Sibeliusgade på Ydre Østerbro.

Jeg leder efter DUI-Huset, hvor der denne aften afholdes torsdagsbar om kvinder og politik. Det er Grethe Shibli, der stiller op til Københavns Borgerrepræsentation for Socialdemokratiet, der har inviteret sin garvede partifælle folketingspolitiker Mette Reissmann til en snak om køn og politik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her