0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kristina Stoltz skriver valgkampsreportage: ’Julemandens værksted’ mangler kvinder

’Hvordan får vi flere kvinder til at engagere sig i politik?’, lød overskriften på debatmøde i et lille rødt spejderhus på Østerbro. Forfatter Kristina Stoltz tog med.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

»Tonen, debatkulturen i politik er rå, og det skræmmer desværre, tror jeg, en del kvinder væk«, fortæller medlem af Folketinget Mette Reissmann (med ryggen til) til de fremmødte i det lille lokale på Ydre Østerbro. Foto: Louise Serup

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Godt gennemblødt efter en længere cykeltur fra Amager i silende regn når jeg frem til Sibeliusgade på Ydre Østerbro.

Jeg leder efter DUI-Huset, hvor der denne aften afholdes torsdagsbar om kvinder og politik. Det er Grethe Shibli, der stiller op til Københavns Borgerrepræsentation for Socialdemokratiet, der  har inviteret sin garvede partifælle folketingspolitiker Mette Reissmann til en snak om køn og politik.

Jeg passerer en vinterlukket haveforening på den anden side af en længere karré med alment boligbyggeri. Jeg bliver i tvivl om, om jeg er kørt forkert, indtil stearinlysene i et lille rødt spejderhus lyser op i mørket. Kan det virkelig være her? Jeg er nær ved at skride i de sæbeglatte nedfaldsblade, da jeg gør en hård opremsning på min cykel. Jeg havde forestillet mig en sportshal af en slags, hvor en større menneskemængde ville anvise vejen.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts