En del af sygeplejerskernes arbejde er at tale med patienten om bekymringer og usikkerhed, hvilket prioriteres i plejen. Tiden til dette tager tid fra andre plejeopgaver, og det er svært at prioritere mellem en samtale med hr. Jensen og et bad til fru Petersen, skriver Pia Buch.
Foto: Joachim Adrian (arkiv)

En del af sygeplejerskernes arbejde er at tale med patienten om bekymringer og usikkerhed, hvilket prioriteres i plejen. Tiden til dette tager tid fra andre plejeopgaver, og det er svært at prioritere mellem en samtale med hr. Jensen og et bad til fru Petersen, skriver Pia Buch.

Debat

Sygeplejerske opfordrer patienter og pårørende: Klag til dem, der rent faktisk er ansvarlige

Før du klager over dårlig behandling, så husk, at sygeplejersken kun vil patienten det bedste.

Debat
FOR ABONNENTER

»Hvorfor har min mor ikke fået morgenmad? Hun har intet fået efter sin operation, og nu er klokken næsten ni«. Jeg bliver nærmest overfaldet på gangen med dette spørgsmål og må undskylde og svare, at det er fordi, vi prioriterer at give patienterne deres medicin først.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce