Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forsker blæser til kærlighedskamp: Uden et stærkt fællesskab taber vi kampen om det gode liv

Mulighederne for at opnå det gode liv er truet af tidens selvcentrerethed. For det gode liv kan vi kun realisere for og med hinanden i fællesskab, mener forskeren Søren Juul, der blæser til kærlighedskamp.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Da jeg udgav min doktorafhandling for snart otte år siden, advarede jeg imod, at solidariteten i velfærdssamfundet var på retur. Siden da er det mest gået den forkerte vej. Flere og flere hægtes af samfundsræset, hvor vi alle er herre i eget hus og selv er ansvarlige for, om vores liv lykkedes eller ej. Vi har mistet retningen, når egeninteresse bliver rationalet for vores handlinger – også nationerne imellem. Det er tragisk i en tid med en voksende global ulighed, klima-og flygtningekrise, hvor der er brug for solidaritet og fælles løsninger. Solidariteten smuldrer, og vi mister blikket for, at det gode liv kun kan realiseres i fællesskab«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce