Danmarks bedst begavede finansminister var psykisk syg. Går den også i dag?

Hans Davidsen-Nielsen om Sass: Når socialdemokrater skjuler sandheden

Mon Sass ender som finansminister, der går for at være regeringens hårdeste job? Trods alt. Nogen Kampmann er han ikke, og gruppeformanden er mere indpisker og strateg. Tiderne er skiftet, skriver Hans Davidsen-Nielsen.
   Arkivfoto: Mads Nissen
Mon Sass ender som finansminister, der går for at være regeringens hårdeste job? Trods alt. Nogen Kampmann er han ikke, og gruppeformanden er mere indpisker og strateg. Tiderne er skiftet, skriver Hans Davidsen-Nielsen. Arkivfoto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Noget af det bedste ved at være journalist er, at det er en fribillet til at møde menneskeskæbner. Med tiden finder man ud af, at de mest fascinerende ofte er dem, der gør mindst for at komme i medierne.

Engang brugte jeg år på at ringe og skrive breve til en nu afdød PET-chef, som jeg havde hørt skulle være en guldgrube af historier. Gang på gang afviste han høfligt mine henvendelser, indtil han til sidst forbarmede sig over mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her