Som samfund står vi over for en unik og altafgørende mulighed for at gentænke velstand som noget andet end bnp. En mulighed for at udforske og indtænke sociale fællesskaber, kreativitet, forbrugsmønstre og økonomiske skoler i bæredygtige vendinger.

Førstegangsvælger: Vi står med en ungdom, der vil rive tæppet væk under politikerne

Lyt til artiklen

Mads Adam Wegener er 21 år og en af drivkræfterne bag Den Grønne Studenterbevægelse. Han er vokset op i Haderslev og bor nu i København, hvor han studerer statskundskab.

Med livet foran mig burde jeg som et ungt menneske fortabt i kærlighed, fællesskab og Fanta Exotic stå over for en verden med uendelige muligheder, udelukkende begrænset af udsigten til voksenlivets ansvar. Fra ung til aldrende vil dannelse være mit daglige brød, indtil jeg en dag kan gøre min interesse for samfundet til mit levebrød.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her