0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Førstegangsvælger: Vi står med en ungdom, der vil rive tæppet væk under politikerne

Som samfund står vi over for en unik og altafgørende mulighed for at gentænke velstand som noget andet end bnp. En mulighed for at udforske og indtænke sociale fællesskaber, kreativitet, forbrugsmønstre og økonomiske skoler i bæredygtige vendinger.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mads Adam Wegener er 21 år og en af drivkræfterne bag Den Grønne Studenterbevægelse. Han er vokset op i Haderslev og bor nu i København, hvor han studerer statskundskab.

Med livet foran mig burde jeg som et ungt menneske fortabt i kærlighed, fællesskab og Fanta Exotic stå over for en verden med uendelige muligheder, udelukkende begrænset af udsigten til voksenlivets ansvar. Fra ung til aldrende vil dannelse være mit daglige brød, indtil jeg en dag kan gøre min interesse for samfundet til mit levebrød.

At nå i mål med min uddannelse bekymrer mig ikke spor, men selve det at få bekræftet min viden med en akademisk titel kan jeg ikke se den store mening med. For når mine undervisere siger, at jeg som statskundskaber uddanner mig til at blive en problemløser, blinker jeg med øjnene. I årtier er statskundskabere som jeg selv nemlig gået i stå med vor tids største problem, klimaforandringerne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden