Betyder det nu, at min højre hånd ligesom af sig selv bevæger sig tilbage til pladsen øverst på stemmesedlen, mens jeg med venstre forsøger at holde den fast, spørger Bettina Heltberg, der – formodentlig – vender tilbage til Socialdemokratiet – eller deromkring.

Bettina Heltberg: Man må gerne se tavs og fornærmet ud, hvis nogen spørger, hvad man så stemte

Næ, er du vendt hjem, spørger alle de søde menneske mig i mails, efter min forrige klumme, hvor jeg lykønskede Mette Frederiksen. Sorry, folks – ja, jeg er vendt hjem. Måske ikke lige til socialdemokraterne, men så til partier omkring, skriver Bettina Heltberg.
   Foto: Jens Dresling/POLFOTO
Næ, er du vendt hjem, spørger alle de søde menneske mig i mails, efter min forrige klumme, hvor jeg lykønskede Mette Frederiksen. Sorry, folks – ja, jeg er vendt hjem. Måske ikke lige til socialdemokraterne, men så til partier omkring, skriver Bettina Heltberg. Foto: Jens Dresling/POLFOTO
Lyt til artiklen

For snart 60 år siden vendte jeg hjem fra den græske ø Zachynthos midt om natten.

Lynene slog ned uden for flyvinduet, stormen ruskede og flåede i den lille maskine, der var vilde rutsjeture og forlystede rædselsskrig i kabinen, men efter et par omganges kredsen i luften over Kastrup landede vi i god behold til en besynderligt tom og næsten surrealistisk kedelig nordisk lufthavn klokken 3.45 om natten.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her