Det er simpelthen ikke o.k., at vi har et obligatorisk fag, hvor så få lærere føler sig trygge i at skulle varetage det.

»Hvad er klitoris?«: Seksualundervisning er lærernes opgave - men de er ikke klædt på til faget

Det er simpelthen ikke o.k., at vi har et obligatorisk fag, hvor så få lærere føler sig trygge i at skulle varetage det, spørger lærer i dette indlæg.
   Arkivfoto: Finn Frandsen
Det er simpelthen ikke o.k., at vi har et obligatorisk fag, hvor så få lærere føler sig trygge i at skulle varetage det, spørger lærer i dette indlæg. Arkivfoto: Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Brevkassen åbnes, og seksualundervisningen i 8. klasse skydes i gang, og det ene grænseoverskridende spørgsmål afløses af det andet, men jeg føler mig forberedt på de emner, som rører sig blandt de unge.

Jeg er folkeskolelærer, biologilærer og underviser ofte i seksualundervisning i folkeskolen. I min undervisning kan elevernes spørgsmål ofte være dybt grænseoverskridende for menigmand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her